Babanne Domatesleri ve Bir Anı


 Biliyorsunuz, balkonda birşeyler yetiştirmeyi çok seviyorum. Malum biz balkon bostanları yetiştirme çabasındayken, toprağın ve küçük de olsa bir bahçenin, biraz çabayla, emekle ve Rabb'imizin izniyle ne cömert şeyleri bize sunabildiğine de şahidim. Bu yukarda gördükleriniz, geçtiğimiz gün babannemin bahçesinden toplanan güzellikler. Elmaları fotoğraflamayı unuttuğumu şimdi fark ettim. Onlardan da bir kısmıyla kısmetse reçel yapacağım. Sahi elmanın reçeli oluyor muydu? Olur heralde:)
Bu domatesler de bahçenin göz bebeklerinden. Öncelikle çiçeek dolu bahçesinde bu güzel organizasyona yer açan babanneme teşekkürler. Bunun yanında, sağolsun kendisi tez canlı biridir. Dağınıklığa tahammülü yoktur. Bizim domatesler geçen gün Konya'da dolu yağınca biraz yana yatmışlar. Seninki de girmiş bahçeye düzelteyim demiş. Tabi başımı döndü bilmiyorum üzerlerine düşmüş domateslerin. Tabi hepsi yere yatmış iyiden iyiye. Olay nasıl oldu diye sorduğumuzda " Domatesleri düzeltecektim, tam düzelttim ezdim" demesin mi:) İlahi babanne, sen alem kadınsın. Sana kocaman MaşaAllah...


Bunlar da bahçedeki kabağın çiçekleri. Dolmasını yapmayı düşünüyorum, nasıl yapılacağını bilmiyorum ama internet sağolsun:) Haftasonuna gelecek dostlarım için zeytinyağlı dolma yapacağım bakalım becerebilirsem sizlerle paylaşacağım.


Biberler de bizim balkon bostanlarından bahçeye transfer olanlardan. Çıtır çıtır, tatlı biber.

Bunların diğerlerinden farkı ne?
En basitinden, ben domatesi biraz zeytinyağı ve limonla yerim. Ancak bu domateslere limon sıkmaya gerek duymuyorum. Sanki kendinden limonlu gibi. 

Yaşasın doğal hayat...

7 yorum:

  1. gerçekten yaşasın doğal ve organik hayat:)sevgiler

    YanıtlaSil
  2. kabak çiçeklerinden de dolma :D

    YanıtlaSil
  3. Hilal herşey çok güzel ama o kabak çiçeklerini inşallah fazla bekletmeden dolma yapmışsındır yoksa hemencecik solarlar.. Bende bu yaz köyde yapmıştım tadına doyamadık
    afiyet bal şeker olsun,babaanneyede Allah sağlıklı bir ömür versin..

    YanıtlaSil
  4. Babanne ve anannelerin elinden herşey tatlı olur, bir de annelerin :) Kabak çiçeği dolması tarifini bekliyorum, çok merak ediyorum tadını ama ben de daha hiç denemedim

    YanıtlaSil
  5. Mis gibi sebzeler. Keşke bizimde imkanımız olsa bizde yetiştirsek.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel mis gibi bahçe sebzeleri. Özellikle kabak çiceklerine bayıldım. Şimdiden afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
  7. böyle doğal yiyeceklerle ömür uzar vall:)
    elma reçelini ben de duymadım bolca bulunabildiğinden yapılmamıştır herhalde..sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails