Süt Tozu ( Kahve Kreması ) Artık Benim İçin Tarih Oluyor

Yakınlarım çok iyi bilirler, tam bir kahve severim. 
Filtre kahve, granül kahve, Türk kahvesi ve hatta expresso :)
Güne mutlaka kahve ile başlarım ve sanıyorum ki kahve ile bitiririm. 
Haa burdan şu anlaşılmasın, öyle bardaklar dolusu da içmem. Günde en fazla 3 kupa...
Hele kış günleri ofise gelip de sıcacık kahveyi koklaya koklaya içmek yok mudur? 
Tadına doyulmaz...

Kahve ( granül ) de mutlaka süt ile içilir öyle değil mi? 
Sütsüz sevenler de var gerçi ama ben öyle içemiyorum. 
Ve bu güne kadar bol bol süt tozu kullandım ki malesef diyorum şu an.

Neden malesef diyorum:
İşlenmiş bir ürün bir kere. 
Yani kimyasal işlemlerden geçiyor. 
Doğal değil ve özellikle çok çok çok yağ içeriyor.
Ramazan'ın bana kazandırdıkları arasında süt tozunu artık istememek de geliyor. 
Ramazan boyu kahvemi "süt" ile içtim. 
Başlarda çok yadırgadım, olmuyor böyle dedim ama alıştım sanırım. 
Artık süt tozu rahatsız eder oldu beni. Ki iyi ki de öyle olmuş...Baksanıza:

Üstelik aynı şeyi 2008'de de yapmış!!!
Dünya nereye gidiyor, bu gidişle sonumuz ne olacak bilemiyorum?
Yediğimiz içtiğimiz zehir misali...



13 yorum:

  1. dediğn gibi yediğimiz içtiğimiz zehir
    yararlı bilgiler için çok sağol

    YanıtlaSil
  2. bende süt tozu olmadan tadını alamazmışım gibi geliyordu şimdi sade içer oldum :))
    fazla kilolar sağ olsun...

    YanıtlaSil
  3. bu bilgi benim için önemliydi aslında biliyordum ama sizin adım atmış olmanız benide cesaretlendirdi bende kremasız ve süt tozusuz içicem bi sütle deneyeyim bakalım :)

    YanıtlaSil
  4. Sütle de cok güzel. Kahvesiz bir gün düsünemiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. :)))) benim yorum bir önceki posta gitti :))

    Bende tercihimi Sadeden yana,

    herşeyin doğalını bulmak çok zor

    YanıtlaSil
  6. Bizim doktorumuz emzirdiğim sürece benim yedikleri içtiklerime de karıştı. Granül kahve de içirmedi bana. Kahve normalde eriyince yok olana bir şey değildir. Kimyasla işlemler sonucu bu hale getiriliyor. İçeceksen filtre kahve iç diyordu.

    YanıtlaSil
  7. evet canım yaa
    ben koladan da önce bıraktım süttozunu...çok hastası değilimdir ama içersem sütle içerim çok yerinde bir karar...

    YanıtlaSil
  8. çok uzun zamandır süt tozunu kullanmıyorum çok şükür aslında kahveye süt yakışıyor bence
    ama çok fazla çay içtiğim için ona da zaman kalmıyor :)

    YanıtlaSil
  9. Canım benim iyi ki bırakmışsın. Zaten artık kazara yaşıyoruz. Yediğimiz içtiğimiz herşey de mutlaka bizim için zararlı olan maddeler var.

    YanıtlaSil
  10. Hilal'cim bloğunda ki yazıları fırsat buldukça okumaya çalışıyorum.Yazılar, çektiğin o güzel fotolar çok güzel.Melanin hakkında bende okuduğum bir yazıyı size aktarayım.Melamin bildiğimiz eskiden kullandığımız melamin tabakta ki madde.İşin acı tarafı pastörize süt hariç bütün sütlü gıdalarda kullanılıyor olması.Süt tozunun çabuk bozulmaması daha taze kalması ,kullanılan ürünlere akışkanlık vermesi için bu maddeden katıyorlarmış.Çin'deki ölen çocukların barsağında oldukça fazla melanine rastlanıyor.Ülkemizde süt hariç öbür sütlü ürünlerde ne kadar süt tozu kullandıkları yazmıyor.Hiç bir fabrika sahibi süt tozu kullanıyoruz diye söylemiyorlar.Ya da ürün üzerine yazmaları gerekiyor muş.Her şey Sağlık bakanlığının elinde.Bizler halk sağlığı açısından baskı yaparsak belki bir derece ürün üzerine yazabilirler.Mecburen süt tozunu kullanıyorlarmış.Akışkanlık ve çabuk bozulmasın diyede tabi ki MELAMİN.Ben artık hazır yoğurt almıyorum.Çevremde de sütcü yok.Pastörize sütten çömlek tasda mayalıyorum.Maya olarakta Tikveşlinin yoğurdunu mecburen de olsa kullanıyorum.En azından daha güvenli yiyiyorum.Sayfanda bu bildiklerimi açıklamayı bir borç bildim.Bu konuyu açtığın için de sana çok teşekkür ederim. İnşallah arkadaşlar da okurlar tedbirlerini alırlar.O güzel yazılarını takip ettiğimi unutma.Hoşca kal.

    YanıtlaSil
  11. süt tozu  ile  ilgili her  türlü konuyu  ve süt tozu fiyatlarını  www.suttozuihracat.com sitesinde bulabilirsiniz

    YanıtlaSil
  12. süt tozu için burayada bakılabilir. www.suttozu.web.tr

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails