Bardakta Mısır Keyfi


Siz de mısır sevenlerden misiniz? Ben öyle severim ki, mevsimi geldiğinde elimden düşürmem. Yazdan da bolca alıp depfreeze koyarım. İşte artık son mısırlarımı yemenin vakti geldi, çünkü mısır mevsimi yaklaştı. Dondurucudan çıkardığım mısırlar ile, hazır satılan bardakta mısır keyfini evde denemeye karar verdim, bir deneme yaptım ve gerçekten beğendik. Size de tavsiyem, deneyin, eminim beğeneceksiniz...

Malzemeler:
Mısır
Karabiber
Kırmızı biber
Tuz
Tereyağ
Acısos

Mısırı tencerede  ( düdüklüde değil ) haşlayın. Sıcak sıcak alıp üzerine hemen tereyağı gezdirin. Yağı her tarafına sürün. Ardından kara ve kırmızı biberi ve tuzu ekleyin.Acısostan da biraz üzerine sürün. Dilerseniz tuzot ve nar ekşisi de kullanabilirsiniz. Soğumadan afiyetle yeyin.


13 yorum:

  1. deniycem canım ama mevsimi geldiğinde:)

    YanıtlaSil
  2. Hilalcim, bende bir ödülün var canım...

    YanıtlaSil
  3. Canım yapılırmı bu bana nerden bulucam şimdi mısırı ben..:(

    Hayırlı cumalar canım...:)

    YanıtlaSil
  4. offff harika görünüyor yavv mnmm hmmm.deneyeceğim teşekküler.
    takipteyim.

    YanıtlaSil
  5. Hilalcim merhaba canım!!!
    Sayfamı ziyaret etmişsin çok teşekkür ederim bende sama iadeyi ziyarete geldim...Bayıldımmmmmm
    hem mühendis,hem anne,hem eş,hem dört dörttlük ne diyeyim bin maşallah.....
    Görüşmek üzere sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. yabancı filmde görmüştüm akşam yemeğinde etin yanında haşlanmış mırısa tereyağ sürüp yiyolardı :) o günden sonra en favori mısır yeme şeklim odur:D
    afiyet olsun (ooof çok canım çekti yaa:)

    YanıtlaSil
  7. Tiryaki
    patates, mısır, kahve:) bu konularda aynıyız senle:)

    Yetenek-sizin
    elbette, mevsimsiz yiyeceklere hayır.. dondurucudan çıkanlar hariç:)

    Tibet'in annesi
    çok teşekkürler canım aldım kabul ettim

    YanıtlaSil
  8. Rumma
    1 tane kaldı dondurucumda, iste hemen yollarım ben sana can arkadaşım

    Ayşegül
    hoşgeldin arkadaşım, dene bence sonra bırakamayacaksın ben müptelası oldum:)

    YanıtlaSil
  9. Tatesal
    teveccühün tatesal, çok teşekkürler. hoşgeldin yine beklerim

    biyaşımadahagirdim
    etin yanında patatesi ço kseverim, mısırı denemedim ama eminim güzel olur mısır da...

    YanıtlaSil
  10. bende mısır delisiyim pazara giderim onca yükün üstüne birde bir torba mısır yüklenir ahlaya vahlaya taşırım.sonrada afiyetle sabah akşam yerim.
    ben haşlayıp ayıklayıp öyle buzluğa atıyorum servis öncesi ısıtınca çok güzel oluyor..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. ısırmak geldi içimden yapılmaz ki :) ben sade tuzlu ve kırmızı biberli severim MMMm :)

    YanıtlaSil
  12. İç Ses
    aslında bend e ayıklamak istedim ama olmadı. çok yumuşak taneler, süt mısır olunca elimde patladılar:) pişirmeden önce mi ayıklasam ki?

    Gücübe
    Güneşcim sana sade tuz ve biberli yaparım o halde:)

    YanıtlaSil
  13. Uff olsa da yesem :) Çok severim fakat genetiğiyle oynanmış mısırlar yüzünden uzun zamandır yemiyorum. O arabalarda satılan mısırların berbat kokusu mısırdan soğuttu beni iyice :( Bu fikir harika bu sene deneyim bakalım :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails