Kadayıf Sarması


Bayram yaklaşıyorken, tatlı tarifi vermeden olmaz öyle değil mi :) İşte tel kadayıfın çok sevdiğim - kendimce - tarifi. Kendimce diyorum çünkü normalde kadayıf sarması yumurtaya bulanarak kızartılıyor ama ben kızartılmış tatlıları sevmiyorum, çok ağır oluyor. Bu nedenle ben fırında ve yumurtasız yapıyorum. 
Kısaca tarifimi anlatayım. Biraz tereyağını eritin, kadayıfla harmanlayın.Bir avuç kadar kadayıfı alıp dikdörtgen şekilde tepsiye yayın. Gewnişliğinin 10 cm civarı olması yeterli. Bir tarafına doğru iri dövülmüş cevizi koyun ve yaprak sarar gibi sarın. Tepsiye dizip kızarana kadar fırında pişirin. Tel kadayıf için hem kadayıf hem de şerbet soğukken döküyorum ben şerbeti, hamur gibi olmuyor. Sonra da afiyetle yersiniz. Şimdiden afiyet olsun:))

Fincanda kadayıf tarifi için buraya...

9 yorum:

  1. Tarifin tam benlik olmuş. Kızartma olanları çok ağır olduğu için ben de yiyemiyorum. Harika görünüyorlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Eminim böyleside çok güzeldir. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bende tatlı konusunda seninle aynı fikirdeyim kızartma üstelik şuruplu banada çok ağır geliyor Hilalciğim. Annem de yıllar önce böyle yapardı. Sanırım tel kadayıfın yeni alınmış yani biraz nemli olması gerekiyor ki kolay sarılsın . Annem şimdi fincanda yapıyor klasik bayram tatlısı ellerine sağlık sevgiler.İyi bayramlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık... olsada yesek :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Bayılıyorum ben bu tatlıya, eskiden hiç tatlı yiyemezdim şimdi ne olduysa bana, bak gördüm canım çekti :) Ellerine sağlık, mutlu bayramlar...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık, görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Sevdiklerinizle birlikte, sevgi, sağlık ve mutluluk dolu nice güzel bayramlara... :)

    YanıtlaSil
  9. Canım iyi bayramlar, şeker gibi bi bayram geçirmeniz dileğiyle... Hilacim kadıylar bir yutumluk olmuş hımmm ellerine sağlık... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails