Fincanda Kadayıf



Bir blogda görmüştüm, çok hoşuma gitti. Daha önceleri de kadayıfın sarmasını yapmıştım, ama yağda kızartılan türden değil. Malum kadayıf dolması yağda kızartılıyor ama ben yağda kızaran tatlıları pek sevmiyorum, ağır geliyor. Aynı dolmayı - malum hiç tarife sadık kalamadığım için - kendi usulümce fırında denemiştim. Tekrar yaparsam onu da paylaşmak isterim çünkü benim gibi tel kadayıfla arası pek olmayan biri için bile gayet güzeldi, bayaca yemiştim :))

Fincan kekini denemiş ve fırın kekinden bu sayede vazgeçmiş biri olarak fincan kadayıfını da beğendim. Farklı bir sunum, güzel kızarıyor. Ben yine tarife sadık kalamadığımdan kendimce birkaç ekleme çıkarma yaptım. Bence en iyisi de bu, herkesin damak zevki başka oluyor çünkü. Yalnız tarifleri göz kararı yaptığımdan sonradan bloğa eklerken ölçülendirmek en zor kısmı geliyor bana:)

Neyse lafı uzatmayalım daha fazla, hemen tarife geçeyim:)

Malzemeler:
( 2 kişi için )

150 gr tel kadayıf
3 kaşık tereyağ
3 kaşık pekmez ( ben dut pekmezi kulandım ama üzüm pekmezi daha güzel olur )
1 bardak iri dövülmüş ceviz

Tereyağını eritin, içine kadayıfları alıp elinizle iyice karıştırıp tüm kadayfın yağlanmasını sağlayın. Ardından bu karışımın içine pekmezi de ekleyin ve tekrar karıştırın. İstediğiniz boy bir fincan alın ( ben türk kahvesi fincanlarından kullandım, ufak porsiyon daha iyi olur kanaatindeyim ). Kadayıftan fincanın yarınına kadar koyup iyice bastırın. ortasına cevizi ekleyin ( 2-3 çay kaşığı kadar ) ve üzerine yine fincanı tamamen dolduracak kadar kadayıfı ekleyip iyice bastırın. Fincenı ters çevirip pişireceğiniz tepsiye alın. 200 derece fırında yaklaşık 10-15 dk pişirdim ben. Çıkarınca da hazırladığınız şerbetten her bir kümbetin üzerine yavaş yavaş dökün.

Önemli: Tel kadayıfın fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyin. Şerbetin de ( soğuğa yakın) ılıklaşmasını bekleyin ki kadayıf hamur olmasın.Ayrıca kümbetlerin üst kısmının kuru kalmaması için, ara sıra bir kaşık yardımıyla şerbeti kümbetlerin üst kısmından dökün. 

Afiyetle...


8 yorum:

  1. ellerinize sağlık Hilal Hanım,
    nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. yok canım diyette değilim ama her aklıma yersem 60 tan 70 kg ye terfi ederim kısa sürede...

    YanıtlaSil
  3. Her tatlıyı severek yemem ama kadayıf istisnalar arasında .
    Görüntü çok güzel inşallah en kısa sürede denenecek..
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok severim kadayıfı, tarifin de harika gözüküyor, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. yapıştım ekrana..Şerbetli tatlılar en sevdiklerimdir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık harika görünüyor. Ben kadayı dolmasını çok severim bunu da mutlaka deneyip yazacağım. Teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails