İncir Tatlısı


Bugün 8. orucumuzu tutuyoruz, Allah kabul etsin. Her ne kadar sıcaklar zorlasa da yaklaşık 1/3'ü bitti sayılır. Hani sayılı gün derler ya, o hesap...
İftar sofralarımızda bol bol salata var bizim. Bir de tabiki içecekler. Zaten insan bol bol sıvı alıyor, ve sonrasında yemek için yer kalmıyor.

Bu tatlıyı da iftar menüsü için yapmıştım. Aslında kuru incirden yapılır bu tatlı ama ben taze incirden yaptım. Kuru incirleri suda bekletip yapmak işime gelmedi çünkü :))

Hemen tarife geçiyorum, iftarda yenecek en hafif tatlılardan olduğunu da özellikle belirtiyorum.

Malzemeler:
6 adet incir
1 çaybardağı iri dövülmüş ceviz
Yeterince şeker ve su
Tarçın

Öncelikle eğer kuru incir kullanıyorsanız ılık suda yaklaşık 20-25 dk kadar incirleri bekletin. Taze incir kullanıyorsanız bekletmenize gerek yok. İncirlerin alt kısımlarından bir çay kaşığı yardımıyla delik açın ve içini kaşıkla veya parmaklarınızla genişletin. Zaten incir çekirdekleri sıkıştırılmaya müsait. Bu şekilde açtığınız incirin içine önce 1 çay kaşığı şeker, dilediğiniz kadar tarçın ( ben yarım çay kaşığı kadar koydum) ve ardından tıka basa dolacak şekilde cevizi doldurun. Doldurduğunuz incirlerin delik kısımları alta gelecek şekilde küçük bir tencereye dizin. Üzerlerine çok az şeker serpin, su dökün ve hafif ateşte pişmeye bırakın. İncirlerin renginden piştiği anlaşılıyor zaten. İster kaymakla, ister dondurmayla servis yapın.

Afiyet olsun...

27 yorum:

  1. Hilalciğim orucunu Allah kabul etsin.Ellerine sağlık tatlı nefis görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. inciri de severim ama yanındaki dondurma daha da dikkatimi çekti hilalcim :)))

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık Hilal Hanım yapması bana bir türlü nasip olmayan bir tatlı:)) nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Pratık ve bol lezzetli..
    Yaza yakışır bir tatlı..
    Ellerıne sağlık bereketi bol olsun..

    YanıtlaSil
  5. Bahçemde incirler olmaya başladı tarifinizi deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Mis Kokulu Lezzetler - Mine

    çok teşekkürler Mine'cim, sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. Elif-Kayra
    kesinlike haklısın Elifcim:) şu sıcaklarda dondurma ne güzel gidiyor:))

    YanıtlaSil
  8. Kalp kurabiye - Deniz
    bazen erteliyoruz ama bir bakıyoruz zamanı gelmiş. sizin için de bir zamanı var ve zamanı gelince yapacaksınız eminim. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevil - Deniz Feneri
    kesinlikle haklısın, yaza yakışır bir tatlı. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Fuat Gencal
    ne kadar güzel Fuat Bey, emin olun sizin tatlınız bizlerinkinden daha leziz olacak. kendiniz yetiştiriyorsunuz malum. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Canımm çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Çok severim incir tatlısını :) Bayram tatlımızdır bizim. Her bayram yaparız. Annem kuru incirle yapar biraz suyla pişirir, suyunu çektikten sonra süt ekleyerek pişirir. Tadına doyum olmaz :) Taze incirden hiç denemedim. Eminim o da çok güzeldir sonuçta incir var içinde :) Afiyetler olsun size. Allah kabul etsin oruçlarımızı :)

    YanıtlaSil
  12. Bizdede akşam aynı mahabbet sayılı gün nasıl geçti diyoduk,sekizinci oruca gelmişiz diye
    incirler süper elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Yeşim
    Kesinlikle bayramlar için harika bir tatlı bence Yeşim'cim, annenin de ellerine sağlık. Anne eli değince daha bir güzel olur...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Utku'nun Annesi
    doğrusu Ağustos ayında, sıcaklarda günler hiç geçmez diye düşünmüştüm ama öyle olmadı hakketen sayılı gün çabuk geçti...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. selamun aleykum.

    ellerine saglik hilal.tatli guzel gorunuyor:)

    rabbim oruc tutan butun kardeslerimize sabir versin.susuzluklarini kevserle dindirsin.rahmana emanetsin.hayirli ramazanlar:)

    YanıtlaSil
  16. Canım ellerine sağlık.Olsada yesek:)Sevgiler bıraktım..

    YanıtlaSil
  17. off o arkadaki dondurma mı ne?
    öpüyorum canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  18. Anlayamazsın
    Aleyküm Selam
    şu mübarek günde seni görmek öyle iyi geldi ki:) Ramazan iyi geçiyordur İnşaAllah, dualarımdasın kardeşim

    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Paşakızı Mutfakta
    çok teşekkürler güzel yorumun için, sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Serra
    herkes ona yoğunlaştı iyi mi:) evet dondurma da canım, benim incirlerden çok rağbet gördü doğrusu:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. hilalcim allah kabul etsin ...tatlın nefis görünüyor...ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba arkadaşım ellerine sağlık.Hem bu sıcaklar hem ramazan dolayısıyla meyveli tatlıları yemek daha güzel.Ayrıca bloğunu beğenip izlemeye aldım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. ellerinize saglik bayilirim incire
    olsada yesek
    ozellikle turkiyenin incirlerini cok ozledim

    YanıtlaSil
  24. Şehnaz

    çok teşekkürler canım sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Fatoş Öztürk
    hoşgeldiniz Fatoş, beğenileriniz için teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Öznur
    çok teşekkürler Öznur, umarım sizin oralarda da incir bulabileceğiniz bir mekan olur. sevgiler

    YanıtlaSil
  27. eline sağlık nefis görünüyor şekerim.. muckladım seni...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails