Mini Mini Kekler


Tek lokmalık bu kekleri çok seviyorum.
Gerçi bardakta keki keşfettiğimden beri onun yerini hiçbir fırın keki alamaz o da ayrı:))
Hemen yapılışını anlatıyorum:

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak sıvıyağ
1,25 bardak şeker
1 bardak süt
1 adet kabarta tozu
1 adet vanilin
Aldığı kadar un


 

Klasik kek hazırlama yöntemi ile hazırlayın. Her bir kek kalıbına sadece 1,5 yemek kaşığı koydum ben. Fazla koyarsanız taşabilir ama benim kadar da az koymayın ki bu kadar az kaarmış gibi görünmesin:) Bu arada ben kağıt kalıpları doldurduktan sonra kalanını da kek kalıbında yaptım. Malzeme çok geliyor isterseniz ölçüyü yarıya, hatta 1/3e bile indirebilirsiniz. Yapacağınız ölçüye göre ayarlarsınız.
Afiyet olsun, hayırlı iftarlar...

 
Not: Ramazan dolayısı ile çok fazla yemek-içmek tariflerine yer vermek istemiyorum. Arşivden birkaç ekleyeceklerim var sadece.



12 yorum:

  1. Hilal Hanım kekler süper görünüyo..her zamanki gibi.

    YanıtlaSil
  2. Hilal'ciğim süper,ellerine,gönlüne sağlık! :)
    Cici ramazanlar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Derya
    çok teşekkürler, aslında ne zamandır aklımdasın, yapayım da karşılıklı yiyelim diyorum ama kısmet olmadı kusura bakma nolur

    YanıtlaSil
  4. Cafe-pepela
    çok teşekkürler canım sağolasın, hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
  5. tam bir lokmalık :) nefis olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Yemek bir Aşk
    çok teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Arkadaslar.bende.yaptim.kaliminda.tasdi.neden.acaba.yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıptan taştıysa daha az koyarak deneyin. 1 yemek kaşığı kadar koysanız o bile yetecektir. yani kek hamuru kalıbın yarısından aşağıda olmalı

      Sil
  8. Evet.hilalcim.benim.kekim.kaliptan.hep.tasiyor.cok.uzuluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok az koyarsanız sıkıntı olacağını sanmam, sevgiyle

      Sil
  9. bardak su bardağımı?

    YanıtlaSil
  10. istediğiniz herhangi bir bardak olabilir. kupa, fincan, su bardağı vs

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails