Denedim / Oldu


Ramazan'ın tam yarısına geldik artık. Kaldı 2 hafta... Ramazan'da en sevdiğim şeylerden birisi iftar programları. İki senedir Senai Demirci Konya'dan iftar programı yapıyor. Geçtiğimiz sene Sille'deydi, bu sene kültürparkta. Konukları harika, Senai Demirci'yi dinlemeye zaten bayılırım. Uydunuz varsa KonTv'den her akşam izleyebilirsiniz. Ben aynı zamanda TRT1'de Serdar Tuncel'in iftar programını da çok seviyorum. Tam bir yürüyen şiir kitabı:) Konukları harika, konuşulanlar müthiş. Programı başından sonuna izleyemesem de, eve gidip iftar sofrasını hazırlarken mutfakta bir yandan da tv açık oluyor, işte ne kadar izleyebilirsem:))

Neyse, konu nerden nereye geldi:) Şimdi malum geçenlerde makarna köftesini anlatmıştım. Kalan makarnaları nasıl değerlendirsem diye düşünürken, aynı gün bir makarne köftesi, bir de makarnalı köfte yapmıştım. Her ikisi de hoşumuza gitti ama makarna köftesinin yerini tabiki köfteli makarna dolduramaz:))  

Bildiğimiz köfteden yaptım, içine makarnayı koydum, yumurta şeklini verdim. Kızartırken de içi açıldı, aslında içine kaşar da rendelesem daha harika olacakmış ama o da bir başka makarna arttığında kısmetse :))

 

Bir de yoğurt meselesi var. Hazır havalar sıcakken, çok kısa sürede mayalanıyorken yoğurt, bol bol ev yoğurdu yemeye. Daha önce soğuk süt ile yoğurt yapımı yöntemimi anlatmıştım. Kışın yoğurtları kaloriferde yapıyorum. Yazın zaten her taraf kalorifer misali olduğundan her mekanda yoğurt yapılabiliyor. Anlattığım şekilde yoğurdu hazırlayıp, genişçe bir bezin ortasına tencereyi koyuyorum. Ancak bu kez ılık süt ile aynı işlemleri yapıyorum. kapağını da ağzını tam kapatmayacak şekilde ( sadece bez içine girmesin diye ) örtüyorum ve bezle tamamen tencereyi sarıyorum. Güneş gören yerde ( direk güneşe koymadan ) 1,5 saat kadar bekletiyorum. Yoğurttaki en önemli püf nokta şu: Yoğurt mayalanınca öncelikle üzerini açıp soğumasını bekleyin, soğuyunca buzdolabına alın. 1 gün beklemeden kesinlikle kaşık deydirmeyin. 

Not: Bu yoğurt, kutu süt ile yapılmıştır.

Afiyetle...

3 yorum:

  1. Hilalciğim ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun herkese...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık köfte nefis görünüyor
    Yoğurt mayalama konusundaki püf noktana da dikkat edeceğim mutlaka sağolasın

    YanıtlaSil
  3. canım bugün senin yoğurt tarifinden emir için yoğurt mayalayacağım. artık emir ek gıdaya geçti. yoğurdu da severek yiyor. evde kendim yapmak istedim. daha önce yazını okuyunca da aklıma senin tarifin geldi. bakalım becerip oğluma ev yapımı yoğurt yedirebilecekmiyim:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails