Soğuk Süt İle Yoğurt Yapımı


Evde kendi yoğurdunuzu kendiniz yapmaya ne dersiniz? Üstelik yepyeni bir yöntemle. Ben yaklaşık 1 senedir kışları bu yöntemle yapıyorum yoğurdumu. Harika oluyor. Hemde oldukça katı mayalanıyor. Hemen anlatayım meraklandırmadan:)

Malzemeler:

Süt
Yoğurt - maya için - (kaliteli ir yoğurt tercih ediniz)

Ben maya olarak ya kendi yaptığım yoğurdu kullanıyorum ya da ülker içim sütün yoğurdunu. Bim'de satılan Dost yoğurdu da önerebilirim o da harika. 3 kg süte yaklaşık 1,5 bardak kadar yoğurt koyuyorum. Yoğurdu öncelikle bir kaba alın ve süt ile seyreltin. İyice pütürsüz hale gelince soğuk süte yoğurdu ekleyin. İyice karıştırıp yüksek ısıda yanankalorifer peteğinin üstüne koyun. 5-6 saat burada kalması yeterli. Ardından hiç sallatmadan alıp tezgahta soğumaya bırakın. İyice soğuduktan sonra da dolaba kaldırın. Afiyet olsun..


4 yorum:

  1. selamun aleykum,

    su kalorifere nasil koyacam ben:)benimkinin uzerien konulmazki.

    ama inanin denemek isterdim,bunu ozellikle belirtmek isterim.cunku yogurdu hep hazir aliyrum ama icime sinmiyor.

    ALLAH razi olsun hilal hanim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden 50 dereceye ısıtılmış fırının içine koyup en az 5-6, en çok 7-8 saat bekletin, fazla sarsmadan hafifçe salladığında süt gibi değilse yani katılaşmışsa oda sıcaklığında biraz bekletip buzdolabında en az 4 en çok 10 saat içinde iyice katılaşacaktır.

      Sil
  2. Bende yıllardır yoğurdumu kendim yaparım ama soğuk sütle yapılanını ilk defa duydum:) kaloriferin üzerine sarmalayıpmı koyuyorsun gerçi benim kaloriferim yok ama meraktan soruyorum:)bende ılıtıp kapattığım fırında mayalıyorum.
    Hayırlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  3. kaloriferimiz yoksa ayni islemi firinda da uygulayabilir miyiz?

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails