...:::TANE TANE PİLAVIN SIRRI:::...



Tane tane pilavı kim sevmez ki. Rahmetli Büyükbabamı bundan muaf tutuyorum. Zira lapa pilava bayılırdı canım benim. Bizim evin pilavcı başı yıllardır benim. Rahmetlinin zamanından beri hep pilava sıra geldi mi babaannem beni ocak başına alır. Yiyenlerden de şimdiye kadar çok şükür kötü not aldığım olmadı :)

Pilavın en büyük sırrı.. sabırla yapılması.. sabırsız bir yapım olmasına rağmen pilav benim için çok özeldir. O nedenle sabredip yavaş yavaş yapıyorum:)

Öncelikle pilav sadece tereyağla yapılmaz. Sade tereyağla yağılan pilav hem yapış yapış olur, hem de parlamaz mat durur. ama tereyağsız da olmaz. biraz tereyağı ve biraz sıvıyağı karıştırmak şart. bu yağın içinde arpa şehriyeler kavrulur. bu sırada pirinci bir süzgeçte yıkayıp süzülmeye bırakın. aynı zamanda da 1 ölçü pirince 1,5 bardak suyu hemen kaynatmaya başlayın. şehriyenin ardından pirinci tencereye koyup kavurmaya başlayın. adeta tamamen suyu çekilene kadar kavurmak lazım. kavrulma işlemi bittiğinde pirinçler zaten tane tane dökülür hale gelir. bu esnada seviyorsanız 1 adet tavuk bulyon koyup tuzunu ilave edin. ardından da kaynar haldeki suyu bir çırpıda tencereye dökün. pirinler ve su bir anda kaynamaya başlamalı. bu en önemli noktalardan. bir kez karıştırıp tencereyi en kısık ateşe alın. çok kısık ateşte pişmeli. elbette kapağı kapalı olarak. Bir nokta daha var. Pilav derin tencerede güzel olmaz. mutlaka karnıyarık tenceresi gibi geniş bir tencerede pişirin. Afiyet olsun...

DERİN TENCERE




                                          GENİŞ TENCERE - KARNIYARIK TENCERESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails