Sodalı Vişne Suyu Tarifi ve Bir Soru: Çay Susuzluğu Giderir Mi?



Sabahki limonata tarifinden sonra sırada vişne suyu var. Sıcaklardan bol bol içecek birşeyer yapıyorum. er gün fiks menü mutlaka ayran ve vişne suyumuz oluyor desem yeridir. Aslında çay çok iyi susuzluk alıyormuş, öyle diyorlar ama benim çayla pek aram yok. Hatta çok sevdiğim kahveyi bile Ramazan'dan bu yana sadece 2 kez içtim. Varsa yoksa soğukluklar:))

Siz ne dersiniz, gerçekten çay susuzluğu giderir diyenler çoğunluktaysa, ben de günde 1 bardak çayı deneyeceğim demektir :))

Sıra geldi tarifimize:

Malzemeler:
1 bardak toz şeker
1 tatlı kaşığı limon
1,5 litre su
Yarım soda ( tercihen kızılay marka :)) - isteğe bağlı

Vişne, su ve şekeri kaynatın. Kaynamaya başlayınca limonu içine ekleyin. 3-5 dakika daha kaynadıktan sonra ocağı kapatın. Soğuduktan sonra ( buzdolabında içilecek şekilde soğuttuktan sonra ) içmeden önce içine yarım sodayı ekleyin. Afiyet olsun.

Hoşaf olarak tüketirseniz vişneleri de yemiş olursunuz.
İçecek olarak tüketecekseniz kalan vişneleri pasta yapımında kullanabilirsiniz.

Afiyetle...

5 yorum:

  1. evet canım bende bayılıyorum sodalı vişne suyuna favorilerimdendir sevgiler

    YanıtlaSil
  2. vişne soda bende çook severim...

    çay susuluğu giderir.. aslında ılık ve sıcak olan şeyler susuzluğu giderir şöyleki dış sıcaklık ile iç sıcaklık dengede olduğu sürece kişi terlemez susuzlukda normal seviyede olur.. araştırmalarımdan bunu çıkardım ben :)

    YanıtlaSil
  3. ben hiç içmedim ama çok hoş gözüküyor kesinlikle denemek lazım..
    çay susuzluğa iyi gelirmi bilmem ama hep şunu duydum "hararete iyi gelir"
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. selamun aleykum:)

    kendime bakiyordum,artik tatli yemek hic birine bakmaya tahammulum kalmamis.yanlis anlama senle alakasi yok:)goruntusu 10 numero:)

    susuzlugu sudan baska ne giderebilirki?sut desen neyse:)

    ellerine saglik.hayirli iftarlar

    YanıtlaSil
  5. Hilalciğim vişne suyun harika olmuş sıcaklarda gerçekten iyi oluyor. Benim sıcaklarda çay ile aram olmadığı için bu tür içecekleri tercih ediyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails