Kışa Hazırlık-Dondurulan Gıdalar


Güzel, neşeli ve verimli haftalar diliyorum hepimize.
Kış için hazırlıklar ne alamede? Aslında ben kışlıkların birçoğunu 1 ay kadar önce hazırladım ama yaılış aşamalarını fotoğraflayamadım. Hatta buzlupa koyup donduktan sonra ancak bu hafta sonu fotoğraflarını çekebildim:)

Vişne: Babannemin bahçesinden toplanan vişneler bunlar. Ben buzdolabı poşetlerine koyuyorum aslında. Ama annem bu şekilde pet şişelere koymayı tercih ediyor. Her iki yöntem de güzel, depolama açısından da her ikisi de verimli. Tek yapmanız gereken poşete ( veya pet şişeye ) vişneleri doldurmak. Ve dondurucuya koymak.


Dolmalık biber: Geniş bir tencerede suyu kaynatın, biberleri içine atın, o sertlikleri hafifçe gidene kadar haşlayın. Aslında çiğden de koyulabiliyor ama bu şekilde daha az yer kaplıyor.


Taze Fasülye: Pişirecek şekilde doğrayıp çiğden koyuyorum ben. Kavurarak da koyulabilir.


Şeftali: Malum iki büyük bir küçük olunca, büyükler de sabahları evde olmayınca malesef fazla meyve yiyemiyoruz. Aldıklarımız da eğer bakıyorum kendinden geçmeye başlıyorsa, hemen doğrayıp dondurucuya atıyorum ki kötü olmasın. Böylece kışın çıkarıp hoşaf yapabiliyorum.


Bezelye: Tam mevsimi, sakın kaçırmayın. Hem çok lezzetli hem de çok besleyici. Geniş bir tencerede suyu kaynatın, kaynayan suya bezelyeleri atın. Bir süzgeçle kaynadıkça yukarı çıkan bezelyeleri toplayın. Bezelyeler bir süre sonra suyun üstüne çıkıyor işte o an almamız gerekiyor.

15 yorum:

  1. Kış için baya hazırlık yapmışsın. Bende yavaş yavaş başladım. Fasulyeler çiğden olunca kışın pişmesi zor olmyo mu? Ben hep domatesle biraz pişirip öyle dondururum.

    YanıtlaSil
  2. dur naptın hilal kışa var daha dermişim ben agustos böcegi hesabı daha başlıyamadım kışın afıyetle yersiniz canım elıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Mahperi
    yok Mahpericim zor olmuyor. Aslında annem de senin gibi soanı domatesi ile hazırlar. O da çok pratik oluyor. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Gülseyhan
    sağol canım sen de hazırlarsın daha çok vakit var sevgiler

    YanıtlaSil
  5. hilalcimm oohh mis gibi hazırlanmışsın herşeyini.. ben bezwelye koydum birde çilek tabiiki vişnelerde çıktı artık onlardan da koyarız..
    bamya, fasülye dolmalık biber karnıyarıklık ptlıcanı bahçeden koyacağız:)) bekliyoruz olmalarını:))
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  6. şekerim kışa sendeyiz artık.. oh dolap dolu tatlısı tuzlusu :)

    YanıtlaSil
  7. BEN SÜHEYLA KARDEŞ.YİNE ŞİFRE SORUNU VERDİ.BENDE ADSIZ YORUM BIRAKIYORUM.
    KARDEŞ DAHA ERKEN DEĞİL Mİ DONDURUCU HAZIRLIK İÇİN.VİŞNE OLABİLİR TABİ VAKTİ GEÇMEDEN.BEN DONDURUCU İÇİN GENELDE YERLİLERİ BEKLİYORUM.EYLÜL GİBİ HAZIRLIKLAR YAPIYORUM Kİ DAHA TAZE KALSIN KIŞIN SONUNA KADAR.EN FAZLA 3 AY SAĞLIKLI VE VİTAMİNLİ KALIRLAR DİYE BİLİYORUM SEBZELER DONDURUCUDA.BİRDE BEZELYENİN YERLİSİ DE EYLÜLDE TEKRAR ÇIKIYOR.NACİZANE KARDEŞ TAVSİYELERİ...

    YanıtlaSil
  8. benim annem saolsun hazırladı kış için bayağı bişeyler :) hatta benim buzluğa sığmayanları kendi buzluğuna koydu

    YanıtlaSil
  9. Kalp kurabiye
    ohh bahçeden ne güzel mis gibi:) afiyet bal şeker olsun arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çelebi74
    başımın üstünde yerin var Çelebim, ne zaman istersen beklerim:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  11. Süheyla
    kardeşim merhaba, seni görmek ne güzel. haklısın aslında biraz daha beklenebilir ama açıkçası ben bulduğum fırsatları değerlendirmezsem sonra işim zor oluyor:)) inan pazara bile çıkabildiğim zaman kısıtlı kardeş. yoksa dediklerine aynen katılıyorum öperim kardeşim

    YanıtlaSil
  12. Hilal 'cim çok doğru yapmışsın kış hazırlıklarını bize göstsrmekle teşekkür ederim.Bende vişneleri şeftalileri torbaya koyuyorum.Hatta ben reçelim bitince onlardan reçel yapıyorum.Vişneler yeni almışım gibi oluyor.Tatlı kabağı dilimleri bile koyuyorum.TEKRAR TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  13. Sibeltunay
    çok teşekkürler güzel yorumun için, poşetle de koyulabilir. afiyetle...

    YanıtlaSil
  14. Haklımız bu konuda bilinçlenebilirse hormonlu besin tüketimi azalabilir
    Kurutulmuş gıdaları sitemizden temin edebilirsiniz

    https://dogalpazarim.com

    YanıtlaSil
  15. İlgi ve emeğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails