Rölyef Çalışmamı Tamamladım



Buradaki yazımda ilk rölyef denememden bahsetmiştim. Anlatımını ise, projem tamamlandığında yapacağım diye yazmıştım. Aslında tamamen acemice bir alüminyum folyo rölyef denemesi oldu, ki ilk denememdi ve sadece internetteki anlatımlardan yola çıkarak yaptım. Ki aslında çok bir anlatım da bulamamıştım ama nrhnmrl arkadaş sağolsun o yazıma yorum bırakarak 10marifetteki yazılarına bakmamı söylemiş. İşte sonrasında güzel bir anlatım buldum sayesinde ancak tabi ben bu projeye başlamıştım bile. Bundan sonraki rölyef çalışmalarımda kesinlikle tavsiyelerine uyacağım arkadaşım.


Bu çalışma, lise arkadaşlarımın doğum günümde bana hediye ettikleri şişe içinde duran geminin şişesi kırılıp da geminin ortaya çıkması ile oluştu. Geminin manevi değeri benim için çok, değerlendirmeliydim bir şekilde.

Çalışmam bitti ancak henüz bir çerçeveye kavuşmadı, yani henüz eksik sayılır. Tabi bir de tamamen kuruyunca temizlenmesi var.

 

                                                             Folyonun ters taraftan görünüşü




Nasıl yaptığıma gelince. Bir alüminyum folyo aldım, dikkat mutfakta kullandıklarımızdan değil:) Bir desen seçtim. Deseni bant ile folyonun üzerine yapıştırdım. bir kalem yardımıyla deseni hafif bastıtarak çizdim. Bu işlemi hafif yumuşak bir kırlent üzerinde yaptım ki şekil tam olarak folyoya geçsin diye. Ardından bantladığım şablonu çıkardım, folyonun arkasını çevirip desenin olduğu yerleri arkadan hafif hafif tıktık bir kalem arkasıyla vurarak kabarttım. Desen kabardıktan sonra folyonun ön yüzünü çevirdim ve hafif sivri uçlu bir demirle ( yazmayan tükenmez de kullanılabilir ) şablonun kenarlarından geçerek desenin daha da öne geçmesini sağladım.




Desenin bazı yerlerine de çizikler atınca ( yukarıdaki balığın yüzgeçleri gibi ), desen daha bir ortaya çıkmış oldu. En son olarak da siyah bir ayakkabı boyası ile ( normalde rapido mürekkebi kullanılıyor - ben eldeki malzemelerle yaptım :)) üzerini boyadım. Özellikle çukurların boya ile dolması lazım. En son olarak da bir bez yardımıyla boyayı yüzeyden sildim, sadece çukur kısımlarda boya kaldı böylece...




Bu işlemler sonrası folyonun ters tarafını çevirdim, Çukur kısımlara gri renkte silikon doldurdum.





Bir kartvizit yardımıyla silikonu desenlerin içine tamamen doldurdum.

 



Ve 1 gün kurumasını bekledim.




Kuruduktan sonra büyükçe bir mukavvayı aldım ve folyunun büyüklüğü kadar kısmına silikon sıktım, silikonu düzeltip folyoyu buraya yapıştırdım.




İşte burada da mukavvaya yapıştırdığım halini görebilirsiniz. 1 Gece de bu şekilde bekleyip kuruduktan sonra, sıra geldi deniz görüntüsü vereceğimiz mavi tuz yapımına:))




Tarifini daha önce nette görüp yapılacaklar arasına eklemiştim. Tuzu bir kaba aldım, üzerine ben parmak boyası ekledim. Asıl tarifte gıda boyası eklenmiş. Çok az su koyarak iyice karıştırdım ve bu karışımı altına pişirme kağıdı koyarak fırınladım. İşte deniz görüntüsü verecek kum böylece hazır oldu.






Kenarlarına silikonla deniz kabuklarını yapıştırdım, uhu yardımıyla da kumları yapıştırdım. Henüz son halini almamış olsa da yapım aşamalarını paylaşmak istedim.



Şunu belirteyim, çalışma daha önce de belirttiğim gibi tamamen lise arkadaşlarımın doğum günümde bana hediye ettikleri şişe içindeki geminin şişesinin kırılması sonucu ortaya çıktı. Ancak elbette aklımdaki proje buna çok yakın da olsa alüminyum folyo rölyefin bile ne olduğunu bilmiyordum. Nette gezerken 10 marifette bir çalışmaya rastladım. nrhnmrl arkadaşın sandal sefası isimli çalışması. Rölyef fikri aklıma bu arkadaşın bu çalışması sonucu geldi. Bu çalışmasını 20 gün kadar önce görüp hemen folyo edindim. Hatta ne tevafuktur ki ilk rölyef çalışmama da kendisi bir yorum bıraktı. Yani kendi vesile olduğu rölyef çalışmasına yorum bırakarak beni sevindirdi. Kendisine teşekkür ediyorum.




Şimdi geriye kaldı bu çalışmanın çerçevesi.. Onu kendim mi yapsam, yoksa kabartmalı bir çerçeve mi yaptırsam, henüz karar veremedim. Fikirlerinizi duymak isterim ne dersiniz?

22 yorum:

  1. bence kabartmalı çrçeve yaptır, bide o kumları ne ile yapıştırdın onu merak ettim. :Ben bide rölyefe el atmayım, yeterince yarım yamalak işim var ama çalışmanı görünce bayılmamak elde deil...

    YanıtlaSil
  2. brova hilalcim ellerine sağlık, çok güzel olmuş,

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş canım benim.. eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş gerçekten.Ellerine sağlık. Bir acemi gibi değil işinin ehli gibi çalışmışsın. Devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. yetenek - sizin
    kumları uhu ile yapıştırdım canım. çok zevkli ama denemeni tavsşye ederim sevgiler

    elif-kayra
    çok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  6. çelebi74
    çok teşekkürler çelebim, sevgiler

    yemekçinin mekanı
    çok teşekkürler güzel yorumunuz için. o kadar zevkli ki yapımı, devamını ben de yapmayı bekliyorum:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ben çok beğendim. Cesaret edemiyorum denemeye. Beni de ısındırdın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık harika olmuş....sitenizi severek takip ediyorum.selametle...

    YanıtlaSil
  9. Neduk
    ablacım inan hiçbirşey bilmezken bu kadar yapabildim, emini sen daha iyilerini yaparsın marifetli ablam. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Hafsahatun
    çok teşekkürler beğenmenize sevindim sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Tiryaki
    elbette son halini alınca ve gün ışığında fotolarını çekince paylaşacağım Tiryakicim.
    Bu arada gerçekten de benziyoruz, beğendiğim ve sırada bekleyen öyle çok ilk denemelerim var ki. zaman lazım bize zaman:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Hilal

    Çalışmanı zevkle okudum. Çok güzel şekilde ifade etmişsin.Bende folyo çalışmasını çok seviyorum.

    Halk eğitimler ve belediyelerin kursları ne güzel yerler. Ben kendi adıma buralarda pek çok şey öğrendim. Öğretmenlerimize nezdinizde teşekkür ederim.

    Sevgiler.
    <:))

    Benimde birkaç çalışmam var bakmak isterseniz.
    http://mayri-hayriyeninrenkleri.blogspot.com/search/label/al%C3%BCminyum%20folyo%20yelkenli

    YanıtlaSil
  13. hanımefendi kusura bakmayın ama çok sinirlendim. rölyefin hiç bir şekilde ucundan kıyısından geçmez bu yaptığınız.en acemi insan bile bu kadar kötü yapmazdı. lütfen rölyef ismini kullanmayın. tamamen yanlış yapmışsınız çünkü.tekniklerin onda biri yok. soğuk silikon kullanılmaz.ayakkabı boyası kesinlikle kullanılmaz. öinicik minicik tık tık yapmanız lazım her tarafına.o desenler demirle kontür alınmaz.bu tamamen kendi kendinize deneğiniz bi el emeği.ama benim gibi bu işle uğraşanlara çok büyük hakarettir. lütfen rica ediyorum. ya bilene sorun yada yanlış bildiğiniz şeyleri yazmayın. sanatımızı yanlış tanıyacak insanlar

    YanıtlaSil
  14. merhaba Özlem hanım:)

    bu ne celaldir böyle? son zamanlarda bu da moda oldu bloglar arasında. hemen bir karşı çıkma, karşı çıkmak da değil bu, anlayamıyorum...

    Öncelikle, birşey söyleyecekseniz bana kim olduğunuzu belirtmelisiniz. blog ismi yok, mail adresi yok. böyle ortaya bir laf atıp, sonra da size ulaşacağım bir adres bırakmadan gitmeniz hiç hoş değil.

    bakın, eşeltirmek güzeldir. eleştirilmeyi de severim ben. ama bu yaptığınız, azarlamaktır, lütfen farkına varın ve bir daha benimle bu tarzda konuşmayın lütfen. saygı çerçevesinde birşeyler paylaşırsak daha medeni insanlar oluruz kanaatindeyim.

    ayrıca, bu işi acemice yaptığımı, internette kaynak dahi bulamadığımı vs vs yazdım. sanırım okumuşsunuzdur. işte tüm bu açıklamalarıma rağmen, sizin bu şekilde tavır almanız, bana iyi niyetli biri olmadığınızı çağrıştırıyor...bu işin ne ticaretini yapıyorum, ne de bu konuda iyi olduğumu söylüyorum farkındaysanız. ee bırakın da kendi kendime birşeyler yapmaya da hakkım olsun. bunun sizi ilgilendirecek bir mevzu olduğunu hiç sanmıyorum.

    bakın, ben profesyonel olarak sim-sırma yapıyorum. siz yanlış bir teknikle sim-sırma yapsanız, ve bunu paylaşsanız ben çok sevinirim ve size doğrusunun nasıl olduğunu açıklarım. bu bir paylaşımdır, iyi niyettir. amam sizin yaptığınıza düpedüz kavgacılık denir kusura bakmayın...

    aslında cevap vermeyecektim ama, iyi tarafıma denk geldiniz yazdım iki satır.

    yine beklerim, doğrusunu anlatırsanız da sevinirim...

    saygılar!

    YanıtlaSil
  15. Hilalciğim
    Lafa nasıl başlayayım bir an düşündüm.

    Sen zaten yazında güzel güzel anlatmışsın bu işi bilmediğini ve acemi olduğunu.

    Sana o şekilde yorum yazmaya o şahıs dahil hiç kimsenin hakkı yok. Muhatabın kaynağı bile belli değil.

    Canım sen aldırma ve alüminyum folyo çalışmalarına devam et. Bu yapılan işlere de de kimi rölyef diyor kimi de alüminyum folyo kabartma diyor.

    Ben gittiğim bir kursta gösterildiği gibi bir alüminyum folyo çalışması yaptım. Gerçi daha bitirmedim son birkaç aşaması kaldı. Bu hafta onları bitireceğim. Seninde yararlanabileceğini sanıyorum.Bir bak istersen.

    Hevesini kırma yola devam...

    Sevgiler
    <:))

    http://mayri-hayriyeninrenkleri.blogspot.com/2010/12/haydi-aluminyum-folyodan-bir-tabak.html

    YanıtlaSil
  16. canım çok teşekkürler güzel yorumun ve desteğin için. inan hiç üslubum olmayan bir tarzda yazdım o sinirle.

    herneyse, çok çok bğendim çalışmanı. bir kere şablon harika ve ince ince anlatmışsın. bir rölyef denemesi daha yapmalıyım dedim :) ellerine sağlık, malesef çok anlatımı yok ve yazdıkların çok yol gösterici olacak Mayrı.

    sevgiyle kal, görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  17. selamlar hilal hanımcım, çalışmanız çok hoşuma gitti..tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  18. Hilalcim ,adım geçmiş ama benim kör güzüm ancak gördü yazıyı.Öncelikle teşekkür ederim.Sonrada ellerine sağlık arkadaşım.Özlem hanım ya yazının hepsini okumadı ya da nedir kendisi bilir artık neden celallendiğini.
    Dediğin gibi gerekli bütün açıklamaları yazmışsın yazdıklarının tersini yazsan bir nebze anlayacağımda o zaman ona bile gerek yok güzellikle anlatıverirsin olur biter...
    Neyse kötü söz sahibine aittir demişler.
    Ben çok güzel ince ince tık tık yaparım ama Özlem Hanım bana hiç uğrayıp güzel bir yorum bırakmamış demek ki ya beni görmedi ya da takdir etmeyi bilmiyor.
    Boşver sen bu işler ha deyince olmuyor yaptıkça gelişiyor o yüzden hevesini kırmamıştır umarım.
    Ben bu işi ticarete döktüğü halde hiçte güzel işler çıkartmayan bir sürü folyocu gördüm.
    Neyse kolay gelsin Hilalcim.

    YanıtlaSil
  19. Hamide hanım merhaba, çok teşekkür ediyorum size sevgiler

    YanıtlaSil
  20. nhrmrl
    canım güzel yorumun ve desteğin için teşekkürler. MAlesef hayatta böyle şeyler oluyor işte :) senin gibi bu işte usta olduğuna inandığım birinden böylesine teşvik edici sözler duymak ne güzel. elimde folyom var, birşeyler daha yapma niyetindeyim acemice :) hayırlısı, sevgiler canım

    YanıtlaSil
  21. valla hilal'ciğim kim ne derse desin harika olmuş emeğine sağlık. çalışmalarının devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
  22. Teşekkür ederm sizin sayenizde odevimi kolaylikca yapicam anlatimiz sayesinde tekrar tesekkur edrrm bundan sonra bu blog vezgecilmezimdir

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails