Anneliğin Kitabı Yazılmış, Koşun:)


Dikkat, aramızda profesörler dolaşıyor.
Bilirkişiler, ulu insanlar onlar. 
Kimi çocuk büyüttü, kimi büyütmese de çok iyi biliyor!
Okulunu okumuşlar, tek gerçeği var ya çünkü anneliğin.
Bir kitapta yazıyor anneliğin temel ve değişmez kuralları:

1. Çocuğa emzik verme. 
Yoksa verdin mi? Ayıp ayıp, emzik de neymiş. Benimki hiç emzik kullanmadı!

2. Kucağına alma, alışır, yüzsüz olur hep ister. Sonra kucağından inmez başına dert alırsın. 
Alıştırdın mı yoksa? Yazık sanaaa...

3. Aaaa kendi kendine yemiyor mu hala? Böyle her lokmayı ağzına verirsen alışmaz elbet. Bırak kendi yesin.
Eee sen hala kendin yediriyorsun, bu kafayla işin zor senin...

4. Çok serbest yetiştirme bu çocuğu, sonra üstüne çıkar, baş edemezsin.
Yoksa sen hala dolaplara lastik takmadın mı? Aaaa bunu bilmeyen kaldı mı bu devirde!!!
Her odanın kapısını kapatıp, çocuğunu oynaması için tek bir odaya tıkmadın mı? Yanlışşşş!

5. Birinin sert yüzünü göstermesi lazım çocuğa, yoksa tepene çıkar. Birinden korkacak ki, durmayı bilsin. 
( Hatta utanmasa arada döv ki dizini dövme sonra diyecek !!!)

6. Aaa hala çişini söylemiyor mu? 
Ben çocuklara çok erken öğrettim, rahat ettim. Sen geç kalmışsın buna da...
Dur sana tüyolar vereyim
( Aman sende kalsın tüyoların :) )

7. Benim çocuk da çiçeklerin toprağını döküyordu, eline iğne batırdım her döktüğünde!!!
Vazgeçti dökmüyor artık korkudan, tavsiye ederim sen de yap!!!
( O iğneyi sana batırmak lazım asıl )

8. Bu kadar da üstüne düşme canım, bir çocuk sende mi görüldü hıh...

9. ( 3 aylık bebeğe ) Ver ver, ne kadar erken verirsen yemekleri o kadar alışır . Yoksa Mazallah bizim filancanın oğluna benzer, çocuk 9 yaşında hala yemek seçiyor..

10. Aaa daha dişlerinin hepsi çıkmadı mı? 
Bizimki 6 aylıkken tamamlamıştı, tosunum benim hep önde giderdi yaşıtlarından :P

11.  Aaa benimki hiç biberon kullanmadı, hep emzirdim ben..
( Çalışan anne biberonsuz ne yapsın akıllı profesörüm söyle bana!!! )

İşte ben bu profesör geçinen çok bilmişlere karşı diyorum ki!!!

DERLER
NE DERLER? 
NE DERLERSE DESİNLER..
KİME NE!!!

Her çocuk farklıdır
Her çocuk ayrı bir BİREYDİR
Her anne de farklıdır
Ve bir çocuk için en doğrusunu her zaman annesi bilir..
Unutmayın...
Karışmayın...
Karıştırmayın...


NOT:  Bu yazı sevgili Kaymaçina'nın bu yazısından sonra, iç sesimi susturamamam sonucu ortya çıkmıştır.


16 yorum:

  1. sevgili hilal süper hislerime tercüman oldu..

    YanıtlaSil
  2. hay ağzına eline sağlık... biz bu aralar çişini söylemiyor mu ve konuşmuyor mu'larla uğraşıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Kaymacina
    Senin yazıdan sonra dayanamadım. öğle tatilinde sinirimi klavye tuşlarından çıkardım

    YanıtlaSil
  4. Gönül
    malesef hepimizin sık sık karşılaştığı şeyler bunlar Gönül'cüm

    YanıtlaSil
  5. Hülya'nın Tunası
    hayır anlamıyorum, çişini kendi yapamayan bir yetişkin var da ben mi bilmiyorum. yani sonuçta - er veya ge- hepsi öğrenecek. bu acele nedendir?
    maksat acele değil, bilir kişiliklerini sergilemek

    YanıtlaSil
  6. Ohh eline sağlık Hilalcim, bazen bana danışan anneler oluyor, en iyisi senin bildiğindir diyorum, boşver onu bunu.

    YanıtlaSil
  7. Bir iki tanede ben ekleyeyim. Kardeşsiz bırakma bunu sonra bencil olur,
    Çişini söylemeye başlamışsa da geceleri sen bağla onu, ne kalkacaksın yada bağlama sonra kafası karışır...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş, koştum geldim hemen :=) Şu çiş mevzusu bizde de var, aaa söylemiyormu? bende yoo söylüyor, hıı ben bez var zannettim yok poposu büyük :=))

    YanıtlaSil
  9. ohh süper olmuş, ağzına sağlık, istemeden o karışan çok bilmiş tiplerden olacağım diye ödüm kopuyor

    YanıtlaSil
  10. Hilalcim Cuman mübarek olsun, ümmet için yapılan samimi dualarda buluşalım inşallah.
    Aslıhanıma da dua dolu sevgilerimi iletirsen sevinirim.
    güzel insanlar en güzele emanet olun.

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık.yalnız su iğne batırma işi ne fenaymış,ürkünç

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik..

    2 ve 10 madde ile bol bol muattap oldum. Iki cocuk buyuttu diye kendini profesor sananlar tarafindan. Hadi de ki kucaga almak benim elimde almayayim seni dinleyip iyi de dislerine ben ne yapabilirim. Elimle cekeleyip mi cikaraydim.

    YanıtlaSil
  13. Aynen canım katılıyorum... ohhh beee...

    YanıtlaSil
  14. garip bir toplumuz... çocuğum hakkında soru soranlara kuşkuyla yaklaşıyorum, dertleri benim cevabımı dinlemek değil, kendi tecrübelerini bir şekilde araya sıkıştırıp nasihat etmek gibi geliyor. hilal yazı çok güzel olmuş, bir de bunları geri püskürtmek konusunda öneriler lazım bize :)))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails