Bardakta Brownie


Fırın artık kek için kullanılmıyor bizde:) Çünkü bardakta kek hem pratik, hem daha granti, hem de yumuşacık oluyor. Geçen gün yaptığım kakaolu keki her yiyen brownie sandı. Çünkü bardakta yapılan kek nemli oluyor, enfes oluyor.. İşte tarifi:
Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvıyağ
4 kaşık kakao
un 
kabartma tozu 
vanilya
Şekeri ve yumurtayı yüksek devirde köpürene kadar çırpın. Ardından diğer tüm malzemeleri karışıma ekleyip yavaş devirde hepsini karıştırın. Bardakların kenarlarını yağlayıp tabanına kek kağıdı koyun. Kek hamurunu, bardakların yasırını geçmeyecek şekilde dökün. Yüksek bir tencereye bardakları koyun ve bardakların yarısına gelecek şekilde tencerenin içini su doldurun. Tancerenin ağzına bir havlu kapatın ve üzerine de kapağı yerleştirin. Açıklık kalmamasına dikkat edin, gerekirde kapağın üstüne bir ağırlık koyabilirsiniz. Ocağın altını açın, su kaynamaya başlayınca ( sesinden anlamak gerekiyor, kapağı hiç açmamalısınız ) ocağı kısın. Bu şekilde 20 dk pişirip ocağı kapatın. Ocak kapandıktan 15 dk sonra tencerenin kapağını açın. Soğuyunca da afiyetle yeyin. Kesinlikle brownie tadı oldu, enfes oluyor tavsiyemdir.

Diğer kek tariflerim için buyrun buradan...
 

25 yorum:

  1. Hilacim benim tariflerimdede var nemli ıslak bir kek oluyor.Eline sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. hiç denemedim bardakta bir ara denicem.Ben keklerden bir tek brownie severim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bende kaç gündür browni hayali kuruyorum. Tencerede hiç denemedim. Akşam eve gidince ilk işim bu kekleri yapmak.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş, ellerinize sağlık, tam bir kişilik, değişik ve tatlı:)

    YanıtlaSil
  5. Canım şahane görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık, tarifi aldım en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  7. ocakta yapılana ilk defa rastladım ve çok şaşırdım
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Hilalcim nefis nefis bir kek olmuş ellerine sağlık nasıl kabarmış öyle hımmmm.... öptüm...

    YanıtlaSil
  9. hilalbu nasıl güzel bir browni olmuş....harikasın arkadaşım....ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. muhteşem görünüyor.. aldım tarifi saol şekerim..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık çok güzel olmuş bende yaptım şimdi soğuyor en kısa zamanda bloğumda yayınlıycam tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Çok beğendim ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. çok pratik, estetik ve lezzetli görünüyor.
    bunu deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Fincanda keki duydum ama bardakta olanı hiç duymamıştım. İkisinide deneyeceğim. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Merak ediyorum da keklerin bardaktan çıkması zor olmuyor mu? Bardaklar soğuyunca mı keki çıkartıyoruz?

    YanıtlaSil
  16. Mehmet bey, bardak tabanına kek kağıdı koyup, bardak kenarlarını da yağladıktan sonra hiç sorun olmuyor. soğuyunca çıkardıklarım da oluyor sabırsızlık edip hemen çıkardıklarım da:)) her ikisi de kolay oluyor.

    YanıtlaSil
  17. ne garip burnum dibindeki tarifi görmemişim ellerine sağlık harika bir görüntü.(su bardağı kekine yeni başladıkta:)

    YanıtlaSil
  18. BENDE ŞU AN TENCERE KEKİ YAPIYORUM VE NASIL OLACAĞINI ÇOK MERAK EDİYORUM.

    YanıtlaSil
  19. ben simdi keki yaptım inanın süper oldu sadece tarife uyun 20 dk pişirin 15dk bekletin ve fırındaki gibi kurutmuyoo yumusacık tavsiye ederim .....

    YanıtlaSil
  20. Tarifinizi denedim ve sonuç harikaydı teşekkür ederim, oğlumda çok sevdi önemli olan da buydu zaten:)

    YanıtlaSil
  21. Peki un miktarı ne kadar olacak? Kesin bi ölçü verirseniz çok mutlu olurum. =) Çünkü hemen yapmak istiyorum ama un miktarını kesin bilmeden keki tutturup tutturamayacağım konusunda çok emin değilim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miktarı kesin olarak söylemem için tarifi ölçerek denemem lazım ancak şu şekilde belirtebilirim, kek hamuru kıvamında olacak. yoğun akışkan, umarım anlatabilmişimdir.

      Sil

Related Posts with Thumbnails