Haberiniz Var Mı?

ŞOK ŞOK ŞOK ...

BEBEĞİ KURŞUNLADILAR!!!


Böyle bir haber başlığı okusak aklımıza ilk gelen bir terör saldırısı olur öyle değil mi?
Ama öyle değil..
Bahsettiğim şey, bebek mamalarındaki ağır kurşun bulgusu.
Bununla da kalmıyor, yediğimiz içtiğimiz yeri geliyor bizi zehirliyor adeta.


Hazır mamalar, kavanoz mamaları, pudingler, dondurulmuş hazır gıdalar ( pizzalar, patates kızartmaları vs ), konserve yiyecekler, çikolatalar, şekerler... İçinde ne var ne yok bilmediğimiz bir sürü gıda... Tarım ilacı ile zamanından erken büyütülen sebzeler, meyveler..
Kışın çilek görebiliyoruz mesela...
Alanlar da var, hayret diyorum...
Herşeyin bir zamanı, herşeyin bir yeri var. 
Kainat bir denge üzerine kurulmuş. 
Dengeyi bozmaya kalkarsak, öncelikle kendi dengemiz bozuluyor.
Kolon kanserinin ne kadar arttığını biliyor musunuz arkadaşlar?
Malesef çağın hastalığı olma yönünde ilerliyor...
Sistemimiz bozuluyor, kusursuz işleyen vücut makinemiz teklemeye başladı.
Lütfen hazır gıdaları çıkaralım hayatımızdan.
Doğal olana yönelelim.. 
Doğaya yönelelim...

Ve lütfen, çocuğunun eline çikolata, gofret, kraker vermiyor diye hiçbir anneyi yadırgamayalım.
Özellikle çocuklarımıza yedirdiklerimizin sağlıklı ve doğal olmasına dikkat edelim.
Mamaları, kavanozları, hazır dondurmaları- kornetleri uzak tutalım onlardan.
Büyüdüklerinde, zaman gelecek belki sözümüz geçmeyecek, belki önleyemeyeceğiz. Ama henüz onların gıda seçimlerini biz yapıyorken, lütfen eline içinde ne olduğunu bilmediğimiz gıdaları tutuşturmayalım.



Gelelim bebeği nasıl kurşunladıklarına?

........
Okuyanı ürküten ilk sonuç, alınan 122 bebek maması örneğinin yüzde 2.46’sında limitlerin üzerinde kurşuna rastlanması. İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Metalurji Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, bu bulguyu şöyle değerlendiriyor: “Kurşun, ağır metaldir ve vücutta birikir. Bu, çocukların bebekliklerinden başlayarak sağlıksız bir gelecek tehlikesini yaşamaları demek oluyor. Yüzde oranlarının bu anlamda hiç önemi yok.” 
.....


Yukarıdaki haberin devamı için bir tık lütfen...

9 yorum:

  1. ay başlığı okuyunca yüreğim ağzıma geldi, ama kurşunlu yiyeceklerin de ne farkı var sanki ! : (

    YanıtlaSil
  2. allaaahh dedim başlığı görünce.. ama gerçekten bhu da bir cinayet.. zamanla öldürüyor hemde daha sancılı daha dramatik.. boşuna doğal hayata kaçıp doğal gübre ile yetiştirmiyoruz biz yiyeceklerimizi..iyiki çiftlikte yaşıyorum ve herşeyimi kendim yapıyorum diye şükrediyorumm.

    YanıtlaSil
  3. işte beklediğim haber çünkü zerre kadar güvenmiyordum hazır mamalara hatta yedirenlere kızıyordum vede hazır mama almak bir lüksmüş gibi hava atan koli koli alıyoruz diyen annelee gıcık oluyorum ..
    ahada bak çocuğun içi dışı kurşun dolmuş,benim oğlan 7.ayı bitti bir gram yedirmedim evde pişiriyom herşeyi üşenmesin bitarafları hazır almasınlar,sinirim geçmedi bende yazayım bunu bloğumda :))sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Adsız kardeşin süheyla:)
    Bu güzel yazından dolayı seni ayakta alkışlıyorum !!!!!!!!!!!Çoğunun cahillik ve umursazmazlıkla , ne olacak diye rezil ettiği emanet olan vücutlarına üzülüyorum....

    YanıtlaSil
  5. Mine

    aslına bakarsan aynı şey. hatta bu çok daha sinsice birşey Minecim

    YanıtlaSil
  6. Kalpkurabiye-Deniz

    Denizcim ne kadar güzel, ben de balkonda saksılarımda birşeyler yapma çabasındayım ama elbette toprak gibisi olmaz. senin tecrübelerin önemli paylaşırsan sevinirim

    YanıtlaSil
  7. Meraklı Beti

    malesef kavanoz mamasını övünç meselesi yapanlar da var. ya da "aa çikolata yemiyor mu?" gibi garip bir soruyu soran bir güruh...yazacaklarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  8. Meraklı Beti

    malesef kavanoz mamasını övünç meselesi yapanlar da var. ya da "aa çikolata yemiyor mu?" gibi garip bir soruyu soran bir güruh...yazacaklarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  9. Adsız-Süheyla kardeşim

    malesef haklısın kardeşim. malesef diyorum çünkü emanete iyi sahip çıkılmayan noktalar üzüyor beni de. bilinçlenelim, anlatalım birbirimize...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails