Saksılara Damla Sulama Nasıl Yapılır?


Daha önce burada bahsettiğim tohumdan ektiğim çiçek şimdilerde bir sarmaşık oldu. İtiraf ediyorum ki sarmaşıkları eskiden pek sevmezdim:)) Ama şimdilerde beni bir bitki yetiştirme merakı aldı. Her gün eve girer girmez ilk işlerimden biri bu sarmaşığın yanına gitmek:) Çünkü balkon çok fazla güneş alıyor ve dolayısıyla bu sarmaşık çok çok su istiyor. Öyle ki günde 2 defa bir eve gelince bir de gitmeden sulamaya gayret ediyorum.


Peki bunca sevdiğiniz çiçeğinizden bir süre ayrı kalacak olsanız, ve sarmaşık olması dolayısıyla birine de emanet edemeseniz ne yapardınız?

Sağolsun eşim bir araştırma yaptı ve bana bir sistem tasarladı:) Hemen sistemi anlatıyorum, eminim ihtiyacı olan çok kişi var...

Malzemeler:

Örgü ipi
5 lt'lik su bidonu ( veya daha büyük )
Serum damlalığı ( Her eczanede bulunabiliyor )
Japon yapıştırıcısı



Öncelikle örgü ipinden zincir yaptık. Kalın ve sağlam olsun diye. İsterseniz rafyalar ile de yapabilirsiniz. Bu iplerle fotoğraftaki gibi bidonu kafesşeklinde giydiriyoruz.


Bidonun kapağına, serum damlalığının ucu sıkı sıkı girecek şekilde delik açıyoruz. Buraya damlalığı sıkıca yerleştirip etrafını da japon yapıştırıcısı ile iyice yapıştırıyoruz.


Burası da damlaların ne sıklıkta akacağını ayarlamanız için ayar düğmesi. Çok sık akmamalı ki su bir anda boşalmasın.


Ve son olarak, damlalığın su akan bölümünü de saksının içine yerleştirin. Saksıyı da her ihtimale karşı büyük bir kaba oturtun ki samlaları hızlı ayarlamışsanız taşmasın:))

Aslında aklımda elektronik bir sistem tasarlamak var:)) Böyle zaman ayarlı, istenen saksıya istenen ölçüde sulamayı yapan bir sistem.

Abartıyor muyum acaba:))                                                                                                                                               

13 yorum:

  1. :D tam benlik bisey ya malesef bi kac cicegimi kaybettim bu yüzden iyi bakilmadigi icin ben yokken paylasim icin tsklr

    YanıtlaSil
  2. Bu teknik bahçede de oldukça işe yarıyor hemde su tasarrufu sağlıyo

    YanıtlaSil
  3. Bidonun tepesine minik bir delik açmazsanız vakum oluşur ve su damlamaz. Serum borusunda öyle bir sistem var mı? arada bir, bir hava kabarcığı suyun üstüne yükseliyor mu?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bidonun tepesine değilde bu serumun çıktığı kapağın hemen yanından en kalınından bir şırınganın sadece iğne kısmını saplayıp bırakırsanız oradan gerekli havayı alacaktır. serum şişelerindeki mantığın aynısı

      Sil
    2. Eğer serumun çıktığı kapağın yanından şırınga ile hava deliği açarsanız su bu delikten çıkacaktır. Deneme ile sabittir. En doğrusu bidonun tepesine delik açmak.

      Sil
  4. Çiçek sayısı azsa çok güzel yöntem.Ben de tatile çıkarken bir balkon domatesi ve çiçeklerimi nasıl sulayabilirim diye araştırdım.Biraz ani bir tatil olduğundan herhangi bir sistem kuramadık.Kardeşime anahtar vererek hallettim meseleyi:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzelmiş. ama benim sarmaşıklar ev içinde tavana nasıl asarım o bidonu düşünmek lazım

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir fikir ama benim gibi 20 civarı çiçeği olanlara göre değil :) her saksının dibine dolu yarım litrelik pet şişeleri ters çeviriyorum, 1 hafta idare ediyor :)

    YanıtlaSil
  7. güzel sistem elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. abart abart hilalciğm ihtiyaç en iyi öğretmendir derler .Ben de pet şişeye bir alttan bir üstten toplu iğne ile delerek saksıya ayatırıyorum o da nu sıcak günlerde evdeyken bile ihmal ettiğim çiçekleri canlı tutuyor

    YanıtlaSil
  9. Sayfamı ziyaret ederseniz, sizlere çok konuda yardımcı olabilecek bilgileri bulabilirsiniz.
    (https://www.facebook.com/pages/Evsera-Antalya/115952008536244)

    Örnek bir çalışmam
    (http://www.youtube.com/watch?v=NWxhThP60lo&feature=c4-overview&list=UU64UhWitT2FxkXf763B-tqQ)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails