Organik Balkon :)


Daha önce burada ve burada balkondaki bahçemden bahsetmiştim. Bu iş o kadar zevkli ki, toprakla uğraşmak gerçekten insanı dinlendiriyor. Bir uğraş veriyorsunuz ve sonucunda gözünüzün önünde yeşeren filizlenen bitkilere şahit oluyorsunuz. Çok heyecan verici!


Oldum olası evde çiçeği çok severim zaten. Hatta bir örneğini burada görebilirsiniz. Ancak şimdiki uğraş, beni daha çok mutlu ediyor itiraf edeyim. Sonunda tertemiz ve hormonsuz bitkilere sahip olmak harika bir duygu...


Organik balkonumda neler mi var?


Biber - umarım acı çıkar biberler:)
Biberleri tohumdan ektim...


Maydonoz
Bunları da tohumundan ektim.


Ekşi Ot
Çok sık ekmişim ama olsun:) Bunlar da tohumdan ekildiler.


 Sarımsak
Pazardan aldığım sarımsakların yeşil yapraklarını kesip kullandım. Kafa kısımlarını da diktim, onlar da yeşermeye başladılar.


 Soğan
Bu soğanları da pazardan almıştım. Yeşil kısımlarını kullanıp kafa kısımlarını diktim.


Mini mini bir reyhan


Adını aklımda bir türlü tutamadığım çiçek
Bu çiçek de tohumdan ekildi.
 Ve bu da en son ektiğimiz maydonoz. Malum maydonoz çokça lazım olur bir evde. Yine bu da tohumdan ekildi.

Bu arada Fatmacım canım komşum, soğanları kesmedim haftasonu sana getirmek için ama kısmet olmadı. Ah biz hangi haftasonu buluşacağız ne dersin:)

26 yorum:

  1. ne güzeller elinden derler bizim orada kimi insanin elinden tutamis olurmus bende o el yok iste:(( banada el versen:)))

    YanıtlaSil
  2. Betül
    hmm, duymamıştım daha önce. beğenin için teşekkürler Betül, sen debir ümit dikip her gün gözünün içine bak seninki de olacaktır eminim. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. salatalık yokmu ben bundan 4 yıl önce saksıya ekmiştim ama :)) sadece 1 tane verdi:((((.sonrada birdaha da denemedim.

    tebrikler hilalcim, hepsi birbirinden güzel

    YanıtlaSil
  4. Elif-Kayra
    ben de istiyordum aslında ama salatalık çok nazlı oluyormuş:) öyle dediler...bence saksıda yetiştirmek büyük marifet, ellerine sağlık Elif'cim...

    YanıtlaSil
  5. ay bu balkonu kıskanmamak mümkün değil bizde ektik oğluşla bi bak istersen bloguma ama biz bir iki kök ekebildik senin bitkilerin süper olmuş tam bostan valla. afiyetle yiyin inşallah. darısıda başımıza.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten bahçeyle uğraşmak çok zevkli ama tabi herkes hoşlanmayabilir ben çok seviyorum benimde pembe domateslerim çiçek açmak üzere senin maydanozlar güzel görünüyor şimdilik tabi daha büyüyecekler aslında maydanoz ekmek en mantıklı her zaman taze taze elinin altında olması güzel....
    Keşke çok vaktim olsada sürekli bahçeyle ilgilenebilsem :))
    Sevgiler.........
    Ha bu arada bi birerin vardı ne durumda şimdi o ...

    YanıtlaSil
  7. Hilalcim, hepsi harika..Bereketli hasatlar olsun inşalllah..Acizane tavsiye,biberlerini başka saksılara bölmelisin, çok sık çıkmışlar..

    YanıtlaSil
  8. nereye geldim ben:)
    ha tamam hilal'in bloğu!
    ya ne güzel bir bahçe , balkon demek haksızlık olur bence..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel hepside..
    Bende balkonuma Maydanoz,biber,nane, 2 tane salatalık ,domates ve patlıcan diktim ama özellikle domatesler tohum olarak diktiğim için geç oluyor..Yazın bir yerlere gitmeden sulamak gerekiyor..
    Bu da zor olacak inşallah büyütebilirim ..
    Senin saksılar yemyeşil olmuş saksıda da olsa insanın içini açıyor..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Ece
    kesinlikle bahçe ile, toprakla uğraşmak çok iyi geliyor insana Ece. senin domateslere de bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
  11. Yıldız
    evet, bahçeyle uğraşmak harika iş ama vakit istiyor. ne kadar emek verirsen geri dönüşü de o kadar çok ve güzel oluyor.. sevgiler

    "bi birerin vardı ne durumda" demişsin Yıldızcım ama o nedir bilemedim ben

    YanıtlaSil
  12. İffetin Günlüğü
    İffetcim çok teşekkürler güzel yorumun ve önerin için. biraz daha büyüsünler böleceğim İnşaAllah

    YanıtlaSil
  13. Serra
    hoşgeldiiinn:) o halde şöyle diyorum, bahçeme hoşgeldin:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  14. Sevgi
    hakkaten tohumdan ekilenler çok geç oluyor ama olsun, sabretmek lazım :) senin de bahçen eminim çok hoştur. Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  15. ah hilalim hayran hayran baktım...nasılda güzelller...çok heveslendirdin beni..belki bende başlarım...sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Şehnaz
    Canım başla tabi, bence çok iyi bakarsın onlara. sevgiler Şehnazcım

    YanıtlaSil
  17. ahh ben de çok özendim ama biliyor musun ben bir türlü bakamıyorum. mutlaka ihmal ediyorum. en iyisi hiç vebale girmeyip bu işlere el sürmemek diyerek seni tebrik etmekten başka elimden bir şey gelmiyor:)

    YanıtlaSil
  18. Harika bir bahçe balkon :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Anne Cafe
    Hilalcim,bakarken unutmazsın sanırım. çünkü insan büyümelerini dört gözle bekliyor:))

    Ege
    çok teşekkürler sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. hepsi birbirinden güzel,inşaallah afiyetle yersiniz sevdiklerinizle
    harikasınız...
    bende balkonda saksıya soğan ve reyhan ekmiştim ekmiştim,reyhanlarımın akibeti bilinmiyor...:)kim söküp aşağı attıysa...:)soağanı da malum son için iptal ettik sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Bakarken içim acıldı resmen..
    Ne güzel bir ortam olmuşdur kimbilir..
    Emeğinize sağlık ugraş vermişsiniz ve bu ugraşınızı bızımle paylaşmışsınız Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  22. Nasıl güzeller anlatamam inanın içim gitti, yerim müsait değil keşke imkanım olsa :)

    YanıtlaSil
  23. HİLALCİM EMEĞİNE SAĞLIK,ELİŞLERİNDE BİTKİLERİNDE HARİKA,ALLAH SEMERESİNİ GÖRMEYİ NASİP ETSİN SEVGİLERİMLE:)

    YanıtlaSil
  24. Hilal'ciğim ellerinize sağlık. balkon harika olmuş bende küçük ama şirin bahçemizde bunları yetiştirmeye ve bir tutam lezzetten tatmaya çok meraklıyımdır.. Ağaçlar.net üyesiyim Oraya da göz atmanı tavsiye ederim.. görüşmek üzere sevgiler.. Bende bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  25. Hilalciğim bahçendekiler bitmeden bi kısır yapalım ya.Balkonunun son halini görmek için uğrayacağım bir gün inş.Reyhandan bana da ekelim saksımı hazırlayayımda...

    YanıtlaSil
  26. Aah çok güzeller. Ellerinize sağlık harika görünüyorlar. Naneleri unutmuşsun ama onları da mutlaka ekmelisin:) Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails