Salçalı Tost


Denetim sonrası, rahat rahat merhaba diyebildiğim bir gün bugün:) Çok şükür...
Bugün sizlere çocukluğumdan beri çok sevdiğim ve hiç unutamadığım bir tatdan bahsedeceğim. Salçalı Tost. Hemen salça deyince önyargı ile yaklaşabilirsiniz belki ama inanın tadına doyum olmuyor. İnegöl'den daha önce burada bahsetmiştim. Yine bir yaz tatilinde İnegöldeyken, annem bizi İshak Paşa Camisi'ne çok yakın bir yerde bir dükkana götürdü. Giren çıkan, saymak mümkün değil. Yaptığı da tost, ama o nasıl tost öyle. Tostu yaptıktan sonra üzerine de salça sürüyor, enfes ki ne enfes... İşte biz o günden sonra neredeyse her gün anneme bizi oraya götürmesini söyledik:)) Vazgeçemedik o tatdan...Geçenlerde de aklıma geldi, çünkü bir süredir o amca yok, dükkanı kapanmış. Hemen kendim denedim. Onun elinin lezzeti elbette ayrıydı ama bu da gerçekten harikaydı, tavsiye ederim.


Tostun yapılışı:

Dilimlenmiş kepekli ekmek
Dilimlenmiş kaşar veya beyaz ( köy ) peyniri
Tereyağ
Salça

Tost makinesi ısındıktan sonra dilimlenmş ekmekleri makinede irkaç dakika bekletip ısıtıyorum. Isınan ekmeklerin birerlerinin üztüne dilimlenmiş peynirden koyuyorum ve diğer ısınan ekmekleri üzerine kapatıyorum. Bu şekilde birkaç kez bastıktan sonra ekmeklerin üzerine tereyağ sürüyorum. Tostlar olduktan sonra bir tarafına salça sürüp çok az makineyle basıp hemen servis tabağına alıyorum. Hepsi bu kadar, afiyet olsun:)

Not: Fotoğraftaki domatesler ve nane, balkon bahçemizden:)

5 yorum:

  1. Bende bayılırım kepek ekmeği ile yapılan tostlara. Çok leziz olmuş ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Canım;tost'un her çeşitine bayılırım.Bizlerin çocukluğunda tost makinaları çok lükstü,yemek için satın alındığındada pahalıydı.Her halde bu yüzden tostta her zaman midemde yer vardır. Senin tostta beni ye diyenlerden; ellerine sağlık, sevgilerrrr..Öptüm....

    YanıtlaSil
  3. Bayyılırım... hemen gidip yapayım kendime şimdi :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. önce deryayla sonra sen, vurdunuz beni :) salçalı tosta inegölde alışmıştım orada öğrendim yani.. çok da severim.. içinde bişi olmasa yerim.. salça olsun yeter:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails