Kayısı Pestili





Kayısı pestili yapmayı ne zamandır istiyordum. Çok sık tüketirim çünkü, çok severim. Bu kadar çok tüketirken de neden kendim yapmayım dedim. Zaten yapılışı gayet basit. Ben 2 farklı şekilde yaptım. Birincisini bir akşam yaptığım için ( hemen güneş görmeyeceği için ) nişasta ile yaptım. Tarifi tamamen kafamdan, kendime ait. Olur diyen olabilir, olmaz diyen olabilir. Ama yaptım ve gayet güzel oldu. Sabah yaptığımda ise yine 2 farklı şekilde yaptım. Biri sadece kayısı ile yapılan, diğeri ise kayısıya şeker karıştırarak yapılan bir pestildi. Sonuç itibariyle hepsi de güzel oldu. İşte tarifi:



Kayısıların çok olgunlaşmış olanlarını seçin. Yıkayın, çekirdeklerini çıkarın ve sitil ( kevgir )'den geçirin.



Bir büyük tepsiyi ( sini ) sera streç ile kaplayın. Veya büyük bir poşet de kullanabilirsiniz.



Şimdi burada her 3 tarifi de vereyim:

Kayısıları kevgirden geçirdikten sonra;

1. Kayısıyı bir tencereye alın. 1 kg kayısının içine 1 kaşık nişastayı biraz kayısının içinde ezerek karıştırın. Çok kısık ocakta biraz kaynatın ve tepsiye dökün.

2. Kayısıyı olduğu gibi tepsiye dökün ve hemen güneşe koyun.

3. Kayısıyı içine dilediğiniz kadar şeker atıp olduğu gibi tepsiye dökün ve güneşe koyun.








15 yorum:

  1. Çok iştah kabartıcı canım benim,bayılırım ben,ama yaşadığımız belde de bulmak çok zor,Kayseriden getirttiriyordum,nasıl yapıldığını bilmediğim için,çok t.ş. ediyorum kopyaladım yapılışını...afiyet bal şeker olsun,ellerine sağlık.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Kolaymış gerçekten Hilal'ciğim.Hiç düşünmemiştim nasıl yapıldığını.Severim de üstelik.
    Ağrı'daydık, kızım ilkokuldaydı,'' anne arkadaşlarım tenefüste kağıt gibi beyaz birşey yiyorlardı, bana da verdiler, tatlıydı, çok sevdim'' demez mi? Hemen çarşıya koşup dut pestili aldık. Nasıl sevindi hiç unutmam. ''Evet bundandı, evet bundandı'' diye:)))

    YanıtlaSil
  3. kayısı pestilini hiç yemedim ama şimdi çok merak ettim helede buram buram kayısı kokuyosa kesim çok lezizdir.ben yaparsam eğer hem şeker hem nişasta katar sonrada pişirirdim böylesi bana çok mantıklı geldide fakat istanbulda hala şöyle doğal görünümlü olgun kayısı yok desem :( son bir kaç senedir açık renkli ve minik minik kayısılar görüyorum kokusuda tadıda bir tuhaf istediğim gibi bulursam kesin bende yaparım bu pestillerden.
    ellerine sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Hilalciğim eline sağlk ben de bir arkadaşımın annesinin yaptığını yemiştim gerçekten nefis oluyor. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. buralarda-erzincan- cezeryemsi birşeyler yapıyorlar kayısıdan.tarifin bulursam yazıcam sana

    YanıtlaSil
  6. Ben çocukken annem erik pestili yapardı, ben de yardım ederdim. Pestil bizim "abur cubur"umuzdu.Bunu erikle deneyeceğim çünkü burada kayısı tadında kayısı bulmak mümkün değil. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Yapım aşaması sanıldıgına kolaymış..
    Denıyeceğim bakalım ben nasıl bır sonuç elde edeceğim..
    Çok Teşekkürler..ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık kolay gibi. Hiç şekersiz yapılanı dayanıklı olur mu ki. Ben onu deneyeceğim. İçine badem katark kurutulabilir sanırım

    YanıtlaSil
  9. Cok güzel bir tariiiif!Cok tesekkürler Hilal...

    peyniri düsünmüstüm ama pestili yapmak aklima gelmemisti dogrusu,ben cok severim cünkü...

    Artik Türkiye'de deneriz,burda henüz kayisinin kilosu dört euro civarinda,üstelik cokta tatli degiller!

    Ellerine saglik...

    sevgiler sana...

    YanıtlaSil
  10. Hilalciğim, ne güzel bunları evde kendi ellerinle hazırlaman. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Yaptım demesen bunları hazır sanardım. MaşaAllah pek muntazam olmuş. Üçünün de tadına bakmak isterim =)

    YanıtlaSil
  12. bu postu kaçırmışım ben yeni okudum:)ne güzel fikir, kevgirden geçirip şekerle kaynatıp marmelat yapıyodum bende, biz de sadece dut pestili bilinir, deneyeceğimdir, sevgiler

    YanıtlaSil
  13. helal olsun, pestil yapmak hiç aklıma gelmezdi
    herşey varmış bu sitede ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. tarifleri aldım ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel ellerinize sağlık çok güzel.... face de ve birkaç arkadaşımla paylaşacağım...
    <:))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails