Yeşil Mercimek Yemeği ve Ispanaklı Mantı


Güzel lezzetlerden biri, yeşil mercimek. Annem bu yemeği erişte ile yapar aslında. Ama ben arpa şehriye ile denedim. Aslına bakarsanız tarifini de bilmeden kafadan birşeyler yaptım ama tadı nerdeyse aynısı oldu. İşte tarifi:
Malzemeler:

Yeşil mercimek ( 2 bardak kadar kullandım )
1 büyük soğan
1 yemek kaşığı salça
1 bardağa yakın arpa şehriye
Tuz, yağ, su

Biraz sıvıyağda minik minik doğradığınız soğanları kavurun. Ardından içine mercimekleri ve şehriyeyi de koyup hep beraber iyice kavurun. Salçayı ekleyin, tuzunu ilave edip suyunu koyun. Şehriye de mercimek de su şekriğinden az koymayın, malzemelerin üstüne iki kat olacak şekilde su ekleyin. Afiyet olsun...


Bu yazımda bahsetmiştim, Selvanın ıspanaklı mantısını deeneyip bilgi vereceğimden. Mantı gerçekten lezzetli oldu, tavsiye ederim.

6 yorum:

  1. ellerine sağlık. qüzel qörünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. canımm ellerine sağlık gerçektenn çoookkkk besleyici:))

    YanıtlaSil
  3. Mercimeğin her çeşidine bayılırım, ben bütün mercimekli yemeklerime mutlaka kimyon da koyarım, çok yakışıyor. Selva'nın ıspanaklı mantısını da geçen gün ben de denedim, paketin de yazdığı gibi nohutlu yaptım, biz de beğendik. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Yasir'in annesi
    çok teşekkürler arkadaşım sevgiler

    Kalpkurabiye, Deniz
    çok teşekkürler sevgiler:)

    Sibella
    ben paketteki tarifi okumadan yapmıştım ama sonra baktım nohutlu diyor. Bakalım kısmetse onu da denemek istiyorum:) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çelebi74
    Çelebim yeyip hemen kaçma otur biraz sohbet edelim canım :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails