Tarifim İlk 10'a Girdi, Hediye Paketim Geldi



Selva makarna hem lezzetinden dolayı tercihim, hem de malum Konya'mızın güzide bir markası olması hasebiyle vazgeçmediğim bir markadır. Ünlü blogcu ve Selva Makarna reklamlarının kahramanı:) Devletşah'ın videolu anlatımıyla Bizim Usül Makarna adlı siteden farklı makarnalı tarifler yayınlanıyor. Ben de Nisan ayında bir yarışma olduğunu görmüş ve aşağıdaki Makarnalı İskender tarifini göndermiştim. Aslına bakarsanız sonrasında unutmuştum ama geçen gün bir mail aldım, ilk10'a girdiğimi öğrendim. İşte yukardaki şirin paket geldi adresime. 


Selva makarna ile yapılmış harika tariflerin olduğu bu kitapçıktan da göndermişler. Bende zaten vardı, artık bunu da makarna yemeyi ve yapmayı seven bir arkadaşıma hediye edeceğim:)

Selvanın ununu çok beğeniyorum, makarnaları zaten harika. Sadece şipşak makarnasını 3 dk'dan fazla pişirdiğim için hamur olmuştu. Onu çok dikkatli yapmak gerekiyor. Ancak ıspanaklı mantısını hiç denememiştim. Bakalım deneyeceğim, beğenirsem de sizinle paylaşacağım.

Teşekkürler Selva...

İşte yarışmaya gönderdiğim tarif:
MAKARNALI İSKENDER

Malzemeler:
1 paket selva makarna ( boru )
5 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı salça
Yarım kilo bifteklik parça et
Yarım kilo süzme yoğurt
1 parça dana kemik

İlk olarak düdüklü tencerede kemik, su ve tuz ile haşlanır. Burada maksat kemik suyu elde etmektir. Elde edilen kemik suyu ile ( 2 litre ) 1 paket makarna haşlanır. Diğer tarafta hafif donsurulmuş parça et, ince ince yaprak şeklinde doğranır. Çok az su ile haşlanır ve hemen sıcağıyla kızdırılmış 3 kaşık tereyağın içine alınır. Tereyağının lezzeti ete geçtikten sonra biraz tuz eklenir. Ardından geniş bir kaba alınan makarnanın üzerine biraz su ile seyreltilmiş yoğurt dökülür. Yoğurdun üstüne tereyağında kızartılmış et konur. En son 2 kaşık tereyağı eritilir, içine salça eklenir ve makarnalı iskenderin üzerine dökülerek afiyetle yenir. Dilerseniz üzerini maydonoz ile süsleyebilirsiniz.

ÖNERİ: Konya'ya yolunuz düşerse Kule Site 2. kattaki Selva Makarna'ya mutlaka uğrayıp o harika soslarıyla birbirinden ilginç makarnalardan mutlaka tadın. Dışarda makarna mı yenir önyargılarımı birkaç yıl önce bitiren yer " Selva Makarna / Kule Site 2. Katta"...



20 yorum:

  1. tebrikler bu yoğunlukta yarışmayada girdin demek :) hediyeler çok güzel iyi günlerde tüketin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Çok tebrik ederim,makarnayı denemek istiyorum,paylaşıma teşekkürlerrr.Sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  3. sevgili hilal tebrik ederim gerçekten çok değişik bir tarif deneyeceğim

    YanıtlaSil
  4. Hilalcim tebrik ederim... Gerçekten nefis bir makarna tarifi göndermişsin ellerin sağlık... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. canım tebrikler bende hep selva alırım hatta raflarda olmadığında nedenini sorarım görevli arkadaşa
    3dakikaya gerçektende dikkat etmek gerek 3dakika tam dakik gerçektende benimkide neredeyse çok pişecekti son anda kurtardım

    YanıtlaSil
  6. sen nasıl bişeysin ya, bunca şeye nasıl yetiyorsun? bravo arkadaşım, bravo!

    YanıtlaSil
  7. Hilal tebrikler. Tarife de bayildim. En kisa zamanda deneyecegim kesin.

    YanıtlaSil
  8. ada ve deniz
    çok teşekkürler

    içses
    çok teşekkürler arkadaşım, sevgiyle

    YanıtlaSil
  9. Sağlıllımutfak
    Hilalcim sağolasın

    annemineli
    Selvayı dene arkadaşım memnun kalacaksın sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Gönül
    şimdiden afiyet olsun Gönül'cüm:)

    Banu
    canım çok teşekkürler beğenmene sevindim. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Onlaruyurken
    çok teşekkürler canım

    Sevim
    neyse ki sen kurtarmışsın, ben o hamur makarnayı öylece yedim :))ee atacak değiliz ya:)

    YanıtlaSil
  12. Anne Cafe
    çok teşekkürleeer:)

    Sirar
    seni burda görmek ne güzel Sirar. hoşgeldin:)

    YanıtlaSil
  13. Anneyazar
    çok teşekkürler:)

    İlknur
    o halde şimdiden afiyet olsun İlknur'cum:)

    YanıtlaSil
  14. Hilalcim tebrikler... çok sevindim, senin gibi maharetli bir ele de bu yakışırdı zaten :)))

    YanıtlaSil
  15. Tibet'in annesi
    çok teşekkürler canım, sevgiler öperim kocaman

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails