Eski Mumları Yenileme


Bir cumartesi günü, evde ufak beyefendi ile otururkenbuzdolabını temizlemeye karar verdim. Her ne kadar kolay bir iş olmasa da bir ucundan başladım temizlemeye. Bir yandan dolap kapağındakiler yere birer birer atılmaya başlamış, bir yandan da ben onları tekrardan toplayıp masanın üzerine koymaya çalışırken, yani o hengamede artık mumları ve şu aşağıda nohut gibi ufak ufak gördüğünüz koku tablalarını elime geçirmiş, bunları mutlaka bir araya getirmeliyim demiştim. Yanmış, şekli bozulmuş mumlar, hepsini eski bir kaba aldım.



Benmari usulü eritmek için kabı, kendinden bir boy kadar büyük su ile dolu başka bir kaba oturttum ve alttaki suyun kaynaması ile mumları erittim. Erimiş halleri işte aşağıda gördüğünüz gibi. Diğer yandan nasıl bir kalıpta dondurmalıyım mumu diye düşünürken, o an aklıma sadece pet bardak geldi. Alüminyum bir tabakanın ortasına açtığım bir deliğe, mumlardan birinden çıkardığım ipi bağladım. Bu alüminyum tabakayı aşağıda gördüğünüz gibi pet bardağın altına koyup, erimiş mumu üzerine döktüm.


Bundan sonra tek yapmam gereken, ipin sıak mumun içine kaçmasını engellemekti. Onu da ipi bardağın üzerine koyduum iki ilaç kutusunun arasına sıkıştırarak hallettim. Henüz kullanmadım mumu, ama nasıl kokacak meraktayım. Böylece derli toplu düzgün bir mum elde etmiş oldum.

Sevgiyle...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails