Bir Sonbahar Güncesi...


Bu geç vakit
bu sonbahar gecesinde
kelimelerinle doluyum;
zaman gibi, madde gibi ebedî,
göz gibi çıplak,
el gibi ağır
ve yıldızlar gibi pırıl pırıl
kelimeler.  

Nazım Hikmet

Ne güzel değil mi sonbahar.. Ben baharları ayrı bir severim. Sonbahar, yaşlılığı, ölümü; ilkbahar doğumu ve gençliği, kıpır kıpırlığı hatırlatır. İnsan baharda farkeder hayatın evrelerini, yaz ve kış ise, artık iş işten geçti demenin lisanı halidir sanki...

Sonbahar, sararan yaprakalrın, dallardan ayrılma zamanı geldiğini gösteren işarettir. Öylece süzülüp inerler aşağıya yapraklar. Usulca.. Öylee yatarlar ağacın ayakları dibinde. Bir daha kavuşamayacak olmanın hüznünü, üzerine basan ayakların neticesi çıtırdayan sesleriyle hissettirirler, feryat ederler adeta. Yine de, kutsal bir görevi tamamlamış olarak göç ederler sanki, ilkbaharda kendilerinden arda kalan miras dna larının bir başka yaprakta vuku bulacağını bilip sevinir gibi...

Sonbaharda, sapsarı yapraklarla konuşmak ne güzeldir. Üzerine düşen çiğ taneleriyle ıslanır yaprağın yanakları. Hüznü ve mutluluğu aynı anda hissettirir sararan yapraklar...   


Sonbahar, artık yavaş yavaş kendini kışa teslim etmek üzere Konya'da. Hava bir sonbaharı, bir kışı göstermekte. Bir yandan bayramdan bu yana süren soğuk algınlığını atlatmaya çalışırken, diğer yandan kendisiyle kanka olduğumuz izlenimindeyim :D Peşimi bırakmadı ne yaptıysam. Yaşıyoruz kendisiyle birlikte :)


Şimdi bu sepeti, tüm bu hastalığın ortasında yaptığımı düşünmeyin sakın. Şu sıralar kaneviçe yapıyorum. Hem beni yormuyor, hem zihnimi dinlendiriyor. Onları da yine paylaşacağım nasipse. Bu sepet, daha önce maggi'nin yemek yarışmasına katıldığımda maggi tarafından gönderilmişti. Ne var ki bu haliyle kullanmayı da istemiyordum, balkonda içinde dikiş eşyalarımla öylece bekliyordu. Sonunda harekete geçtim ve önce akrilik boya ile birkaç kat boyadım. Bir tarafta sepetin boyası kururken, diğer taraftan da şirin çiçekli kumaşımla hemen bir kıyafet diktim sepetime:) Rengine vurulup aldığım sutaşını ve daha önce Harun'un doğumunda hazırladığım bebekler için edindiğim dantel ile de tamamladım. Ben sonuçtan memnun kaldım, artık daha bir severek kullanıyorum:)

Sevgiyle kalın...

4 yorum:

Related Posts with Thumbnails