Çifte Doğum Günü ve ilk şeker hamuru denemesi


Haftasonu, gecikmeli de olsa - ki elde olmayan nedenlerden dolayı gecikti biraz- çocukların doğumgününü kutladık. Hamza Bey'e sormuştum daha önce, doğumgünü pastasında neler olsun diye. Hiç beklemediğim yerden vurdu beni:

"Wilson'lu pasta yap anne!"

Wilson kim desem, eminim küçük çocuğu olanlar hemen bilecekler. Hani namı diğer "çufçuflar". Geçen yıl TRT çocuk'ta yayınlanıyordu, bu yıl Yumurcak'ta. Orjinal adı ile "Chuggington"...


Gerçekten beklemiyordum, Wilson deyince hazır birşey yaptırayım dedim önce. Hatta, bu yıl tüm pasta börek işini hazır alıp sadece eğlence kısmına iştirak edip, yorulmadan tadını çıkarayım demiştim. Ama yine yapamadım planladığım gibi :) Yine tüm hazırlıkları kendim yaptım. Yapımda yok sanırım...


 Nette gezinip bakınırken, trenli pastaların böyle vagon şeklinde olanları ile karşılaştım. Tamam dedim, işte bu:) Klasik pastalardan farklı, bunu yapmalıyım...


Beni en çok düşündüren kısmı, böyle bir pastayı nereye, hangi zemin üzerine yapacaktım? Minik servis masasına yapmaya karar verdim ve alüminyum folyo ile kapladıktan sonra hazırlıklara başladım. Tekerler için çeşitli bisküvilerden faydalandım. 


Kabu lediyorum, wilson, browster ve coco çok da benzemedi ama bizim minik için muhteşemdi :) O beğendi ya, gerisi boş :)


Hamza için hazırlanan trenli pastada, 4 rakamlı mum kullandım. İşte bu gördüğünüz Browster :)


 Bu da coco :)


Bunlar kömür ve yük vagonu :)



 

Ve gelelim Harun'un pastasına.  Hamza'nın 1. yaşgünü pastasında kullanılan süsleri saklamıştım. Sert plastik oyuncaklar şeklinde süslerdi bunlar.


1 şeklinde yaptığım pastayı şeker hamuru ile kapladım ve üzerine bu süsleri koydum. İlk şeker hamuru denemesi için iyiydi diyebilirim, trenelr için aynı şeyi söyleyemesem de :D




Üzerine de 1 şeklinde mumum ekledik mi tamamdır :)



Ve işte dağıtılacak şekerlerimiz.
Hamza'nın ilk yaşgünü için de kavanozlardan yapmıştım doğumgünü şekerimizi. Harun için de aynısı olsun istedim.


Kapaklarını da keçe çiçeklerle süsledim, çocuklar da büyükler de sevindiler. Çocuklar içindeki şekerlere :) Büyükler süslü kavanozlara :)




Menüdekilerin tariflerini yakında sizlerle paylaşacağım. 

İyi haftalar diliyorum...

10 yorum:

  1. ellerinize sağlık, ilk deneme olmasına rağmen tadını bilmem ama görüntü şahane! sağlıklı uzun ömürler dilerim evlatlarınıza. daha nice güzel günler görmeniz temennisiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum, yiyenler beğendiler çok şükür. sevgiyle kalın

      Sil
  2. herşey çok güzel olmuş
    çocukların talihleride güzel olsun inşaallah
    yeni yaşlarında mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dilekleriniz için çok teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  3. nice güzel yaşlara...pastalar harika...

    YanıtlaSil
  4. Özlem

    Ne kadar gelmeyi isteyip bu güzel güne katılamasamda pastaların görüntüleri cidden çok güzel gözüküyor. Sizin kadar becerikli bir anneleri olduğu için minikler çok şanslı. İnşallah şansları ömür boyu sürer. Hamza ve Harun'un Doğum günlerini tekrar kutluyorum. Daha nice güzel günlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem Hanım çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz için. tanışmak dileğiyle, sevgiler

      Sil
  5. allah uzun ömür versin.çocukların bayılacağı bir pasta olmuş.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklar çok sevdiler gerçekten, sevgiyle kalın

      Sil

Related Posts with Thumbnails