My Name is Khan, And I'm Not a Terrorist


MY NAME IS KHAN

Tür: Dram, Romantik
IMDB Puanı: 7.5

Konusu: Rızvan Khan (Shahrukh Khan) küçüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab) ıssız bir yerde geçiren bir müslümandır. Annesi öldükten sonra Amerika'ya küçük kardeşinin yanına gider. Orada tanıştığı ve aşık olduğu Mandira (Kajol) adında dul ve Hindu bir kadın ile evlenir. Rızvan Khan aynı zamanda da Asperger sendromu hastasıdır. Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. 11 Eylül saldırılarından sonra Mandira'nın oğlu faşist kesimler tarafından döverek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra Khan soyadını almış olmalarıdır.***

Yorumum: "İki çeşit insan vardır: İyiler ve kötüler." 
Bunu anlatan bir film bu kısacası. Etnik ayrılıklar, görüş farklılıkları ne olursa olsun, bir ve birlikte olunabildiğini gösteren bir film. Bunun yanında, 11 Eylül sonrası Müslümanların maruz kaldıkları mahalle baskısını da anlatıyor film. Bence kesinlikle izlemelisiniz. Muhteşem bir filmdi...

*** "Khan" soyadı, Hindistan'da sadece Müslüman olanlarda kullanılırmış. Bunu bilmeden izlediğim için filmin bir noktası açıkta kalmış gibiydi. İzledikten sonra öğrendim.







Umuda Yolculuk





3 yorum:

  1. Ben izledim bu filmi gerçekten harika.. Şiddetle tavsiye ediyorum. Bu arada blogtaki dilin çok samimi bayıldım. Takipteyim :)

    YanıtlaSil
  2. bu filmi bir başka seviyorum, Shahrukh ve kajol, Rızwan Karakteri hepsi ne kadar mükemmeldi. hint filmleri ararken geldim blogunuza, bu hariç birde Amir filmleri var yanılmıyosam, devam etmediniz mi ? bollywood tutkunuyum ben, herbikesin yorumlarını okumayı seviyorum. yeni filmler izlediğinizde bizimle paylaşırsanız mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  3. izlediğim başka filmler de var özellikle shakruh ve aamir khan filmlerini çok seviyorum ama paylaşmakta biraz geciktim. Hatırlattığınız için teşekkürler en kısa zamanda onları da paylaşacağım bloğumda

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails