Sarah Jio Kitapları Neden Seviliyor?


Son birkaç yıldır hayatımıza Sarah Jio denen, yalın anlatımı ile bizi etkileyen güzel bir kadın girdi. Öyle ki, babanneme sorsanız kadını tanıyacak neredeyse :) Peki sizce neden bu kadar sevildi Sarah Jio?

Benim hipotezlerim şöyle:

  • Dili yalın, anlatımı doğal. Ve her insan doğallıktan hoşlanıyor.
  • Kitaplarında geneldeiki farklı zamanı kullanıyor. Şimdiki zamanda olayları anlatırken, geçmiş zamanda da olayın öncesini anlatıyor. Okuyucu da gizemi seviyor.
  • Sarah Jio bir anne, bir kadın, bir eş. Hislerden, duygulardan iyi anlayan bir kadın. Bu anlatımlarından öyle belli oluyor ki o sizianlayan biri var oluyor sanki yanıbaşınızda. 
  • Şükürki kitaplarının sonu hep iyi bitiyor. Olayların anlatımında dram teması olsa da, sonunun iyi bittiğini görmek herkese bir nefes aldırıyor :)
  • Kitapları, benim 'Çerez kitap' tanımıma çok uygun. Yani okuması kolay, anlatımı yalın, sizi fazla düşündürmeden doğrudan hikayenin içine çekiyor, ve hatta aynı hikayede yaşatıyor. Çerez kitapların her mekanda okunması - anlaşılması kolay olduğundan kimse elinden düşürmüyor :)
  • Birkaç kitabında Seattle Union Gölü üzerindeki göl evinde geçiyor olaylar. Bu evler okuyucunun ilgisini çekiyor. Ben bu konuda oldukça yoğun araştırma yapmıştım mesela :)
Gelelim AGAPİ'ye;

Nir kitabı okumadan önce, o kitap hakkında yorumları mutlaka okurum. Bu yorumlardan dolayı okumaktan vazgeçerim veya okumaya karar veririm. Agapi hakkında hep olumsuz yorumlar duydum. Ama Sarah Jio olması nedeniylevazgeçmedim. İyi ki de vazgeçmemişim. Agapi, Sarah Jio'nun en sevdiğim romanlarından biri oldu. Kitapta 6 farklı çiftten bahsediliyor. Zannediyorum, olumsuz yorumlar yapanlar, 6 çiftin olaylarını tamçözemedler, yanlış anladılar, kafaları karıştı ve- veya buna benzer birşey oldu. 

Ben Agapi'yi mutlaka okuyun diyorum. 



Yeşil Deniz Kabuğu

Kitap farklı birhikaye ile karşınıza çıkıyor. Bu kitap sadakatin kitabı diyebilirim. Okuyun, pişman olmayacaksınız.


Gündüzsefası

Yine Union Gölü, yine yüzen evler ve yeni bir hikaye. Yine geçmişe - geleceğe dönüp duran bir roman. Çok yorum yapmama gerek yok, duygusal hikayelerden hoşlananların yazarı:Sarah Jio

2 yorum:

  1. Çok güzel tanımlamışsın kitaplarının sevilme nedenini :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sadece 2 kitabını okudum üçüncüyü okuyamadım sanki hikayeler hep aynı bir insan ve geçmişle yüzleşmesi gereken konular. Belki tekrar elime alabilirim

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails