Nice Yıllara Kardeşim




Sevgili kardeşim Süheyla ve eşi Celalettin'in 3. Yıldönümü idi 27 Ağustos 2009. 26 ağustosta kendisiyle görüştüğümüzde bir pasta yapacağından bahsetmişti ve ben de pastasının tarifini bana da vermesini rica ettim. Benim hamarat kardeşim yine muhteşem bir iş çıkarmış ve hem göze hem de mideye hitap eden muhteşem bir lezzet işte bloğumda. tarifi de aldım kendisinden özel günler için çok lezzetli bir tarif. Aynen kardeşimin bana yazdığı satırları sizlerle paylaşıyorum.



KEKİ:
4 yumurta
1 su bardağı un
1 çay bardağı nişasta
1 su bardağından az eksik şeker
yarım paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
İstenirse tarçın

KREMASI:
1 lt süt
5 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı mısır nişastası
5 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket vanilya

ÜZERİ:
2 su bardağı süt ile hazırlanmış Ülker çikolata sosu
hindistan cevizi
krem şanti

Kek kelepçeli kalıpta 175 dercede yaklaşık 25 dk da pişiyor kardeş.Sonra ılıkken ikiye kestim.Üst parçasını ters çevirip streç kapladığım salata kasesine yerleştirdim.Yani kekin içi salata kasesinin dışına gelecek..KREMADA ILIKKEN MİKSELE ÇIRPIP İÇİNE DÖKTÜM.KEKİN DİĞER YARISINIDA ÜZERİNE GÖRE KESİP KAPATTIM.KENARLARI İYİ YAPIŞSIN DİYE KAŞIKLA SÜT DÖKTÜM BİRAZ.TABAĞIN ÜZERİNİDE STREÇLE KAPLAYIP 1 GECE DOLAPTA BEKLETTİM.SONRA TER ÇEVİRİP ÇKOLATA SOSUNU DÖKÜP SÜSLEDİM.ÇİKOLATA SOSUDA ILIKKEN DÖKTÜM.

ARTAN KEKİN KENARLARINIDA DONDURUCUYA KALDIRDIM.DÜN ÇIKARIP SUPANGLE YAPTIM.
İşte kardeşimin tarifi bu kadar.Ben de 3 yıllarını kutluyorum ve daha nice yıllara birlikte ve aynen bu mutlulukla kavuşmalarını Allah'tan niyaz ediyorum.NİCE NİCE SENELERE KARDEŞİM...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails