21 KASIM 2009 Oğlumun Doğum Günü ve Diş Bulguru


                     

21. KASIM 2009 Cumartesi günü oğlumun diş bulgurunu yaptık. Daha önce bir tarihte yapmayı düşünmüştüm ancak babannemin şehir dışında olmasından dolayı bu tarihe erteledik. Hem o dönene kadar kendi evimize de taşınmış oluruz kendi evimizde yapmış oluruz diye düşündük. Ve nihayet 21 kasım cumartesi günü sevdiklerimizle kutlamamızı yaptık.

Doğum günümüz ve diş bulgurumuz için İstanbuldaki halam, babamın teyzesi ve teyze kızı geldiler sağolsunlar. Öncelikle onlara hatırımızı sayıp geldikleri için çok çok teşekkür ediyorum. Ev yerleştirme telaşemiz olduğu için son günlere doğru bayaca stres yapmış ve işler yetişmezse düşüncesine kapılmıştım ama sağolsunlar yardımıma yetiştiler. misafirlerim, annem, kardeşim derken hemen pasta börek ve temizlik işini bitirdik. bana yapacak sadece tırtıl yaşpasta ve milföy börek kaldı. onları da 1 gece öncesinden yaptı ve hazırlıklarımızı tamamladık.


fotolardaki zeytinyağlıyı ve bulguru kardeşim, halam ve Hatice teyzem yaptılar ellerine sağlık muhteşem olmuş. Kardeşim mozaik topları ve çiçek kurabiyeleri yaptı. birkaç gün öncesinden hangisi daha güzel olur diye denemeler yapmış ve en son bunda karar kılmış. ve hakikaten doğru karar ağızda dağılan muhteşem bir kurabiyeydi. Ellerine sağlık Aslıhan'cım. Annemin kabak tatlısı da muhteşemdi. bayılarak yedik hepimiz. parmak börekleri de halam yaptı ben pişirdim. aslında çok daha farklı bir börek yapacaktı ancak çok ince böreklik yufka almış olduğum için yapmak istediği böreği yapamadı.






Diş bulgurumuza 30 kişi geldi. hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. sofrayı hazırladıktan sonra yeme içme faslına geçmeden önce oğlumun başına kırmızı üzeri pullarla dolu bir örtü koyduk ve üzerinden bulgur serptik. sonra da tepsi içinde kalem, makas, bıçak ve Kur'an-ı Kerim verdik. oğlum Kur'an'ı aldı ve hemen ağzına attı. buduğu herşeyi direk ağzına atıyor :)


ardından yeme içme faslına geçildi. kardeşimin arkadaşı sevgili Havva bizim için etimekli tavuk göğsü yapmış muhteşemdi. Annesi de sağolsun kendi elleriyle bülbül yuvası yapmış harikaydı. her ikisine de çok çok teşekkür ediyorum.

tüm bu hazırlıklarımızın yeterli gelmeyeceğini düşünen babannemin ısrarlarına dayanamayıp bir de kuru pasta aldık pastaneden. öyle çok almışız ki fazlasıyla kaldı kuru pastalar. olsun tombiş babannemin gönlü olsun da napalım :)






buradan sonsuz bir fedakarlıkla her işimde yanımda olan sevgili aileme, özellikle halama sonsuz teşekkürler ediyorum. öyle çok koşturdu ki ne yapsam hakkını ödeyemem. ve sıra geldi Ebru'ya. diş bulgurumuzun neşe kaynağı olduğun, hatırımızı sayıp buralara kadar geldiğin için Ebrucum sana da sonsuz teşekkürler. bak tekrar bekliyoruz hem de en kısa zamanda.

ve sırada, tüm bu hazırlıklar aşamasında, değerli vaktini bana ayırıp, tek tek menüme fikir veren sevgili Zeynep ablam. sana da teşekkürü bir borç bilirim. her zaman bekleriz Konya'ya.

4 yorum:

  1. Yazan: Urfa Tutkunu (Aslıhan) | Tarih: 2009-12-01 13:02:39
    Konu: Ebru'ya

    Ebuşum kurabiyeleri beğendiğine sevindim. İnş yine gel, tekrarını yapalım :) Bu özel günümüzde taaaaa İstanbullardan geldiğin için biz de sana teşekkür ederiz, tabi yolladığı için Nihat\'a da.


    # Yazan: ebru coşkun | Tarih: 2009-11-29 00:37:52
    Konu: canımsınız !!!

    sevgili ablacım çocukluğumda geçen en güzel günlerimde hep sizler vardınız aydınlık evlerdeki o babannişimin evinde ki harika ötesi sofralarımız neşeli geçen her anımız hep aklımda sizlerin yeri bende apayrı hatrınız sevginiz herşeyden üstün öyleki Rabbim nasip etki çok şükür sizlerle beraber oldum bitanecik hamzamla en güzel gününde bir olmak çok güzel bir duyguydu .Allah\'ım mutluluğunuzu daim Aileniz sevgi dolu kılsın ömrü uzun en salih amelli evlat olsun .çok öpüyorum hepinizi en çok da hamzamı ... :)(ayrıca herşey çok güzel di özellikle tırtıl pastannn :) marifetli ablam benim tabiki aslıhancığımın papatyalarını unutmamak lazım kil gibiydi tabiri caizse maşşallah benim kuzenime :) ... ))



    # Yazan: hakan | Tarih: 2009-11-25 15:44:27
    Konu: Diş bulguru

    çok emekleri geçen teyzesi başta olmak üzere tüm herkese teşekkür ediyorum. Hamzayı paşa gibi ağırladılar.. o artık Hamza Paşa :)yaşıda var dişide :)



    # Yazan: yapraksarma | Tarih: 2009-11-25 09:19:43
    Konu: canım

    Maşallah maşallah nasılda kalabalık misafir ağırlamışsın.Valla nasılda tatlı yorgunlukların olmuş.Oğluna çok güzel uzun ömürler dilerim.Sizinle orda olmayı isterdim.Birtanem ben naptım ki bana teşekkür ediyorsun pastan yanındakiler hepsi süper valla ellerine sağlık.Ama tarifte istiyoruz


    # Yazan: berrin | Tarih: 2009-11-24 13:17:21
    Konu:

    hilalcim her şey çok güzel olmuş. Keşke bende yeğenimin doğumgününde orda olabilseydim. Ama kısmet değilmiş. Ama sende şu yeğenimin resminide bir koyda onuda görelim.



    # Yazan: havva çetiner | Tarih: 2009-11-23 16:46:52
    Konu: her şey çok güzeldi :)

    Hilal ablacım, gerçekten her şey çok güzeldi. yapımda ve yayında emeği geçen herkesin ellerine sağlık :D biz de naçizane katkıda bulunalım dedik annemle. çok sevindim beğendiğinize. ayrıca burda paylaştığın için de teşekkürler. Hamza\'ya, Allah yolunun hadimi olacağı hayırlı bir ömür diliyorum...Aslıhan\'a da selamlar ;)




    # Yazan: urfa63tutkunu | Tarih: 2009-11-23 16:38:07
    Konu: paşam
    Paşama bir iki pasta yapmışım çok mu :)

    Merak edenler için açıklayayım. O çiçek kurabiyeleri Zeynep Ablam yapraksarma.blogcu.com\'un sayfasındaki armut kurabiye\'nin hamurundan yaptım. Hamuru yoğurduktan sonra ikiye bölüp bir yarısına az daha pudra şekeri ve biraz kakao ekledim. Bu haliyle de güzel oldu, armutken de güzeldi. Bu tarife yapraksarma ablamın sayfasından ulaşabilirsiniz.
    Havvacığım ve annesinin yaptıkları da gerçekten muhteşemdi. Herkes tarafından hayranlıkla yendi :) Bir sürü zahmet etmişler Allah razı olsun.
    Dost-konu-komşu-akraba, Paşama yakışır süper bir gün geçirdik.

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinde leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize,emeğinize sağlık. Ayrıca oğlunuzun yeniyaşı sağlık ve mutluluk getirsin.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. oglunuza nice mutlu yaslar diliyorum :)

    bu arada dis bugdayi degilmiydi onun gercegi? yoksa ayrica birde dis bulguru diye birsey de mi var?

    YanıtlaSil
  4. bu yazın nasıl öne geldi anlamadım
    ama iyide oldu görmüş öğrenmiş olduk :)
    21 kasımda aynılarını yapıcaksanız geleceğim :)))))))))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails