Kabak Çiçeği Dolması


Ne zamandır merak ettiğim bir tarifti bu. 
Babannemin bahçedeki balkabağının çiçeklerini toplamış ve denemeye karar vermiştim.
Aslına bakarsınız çiçekler sabah toplanmalıymış, akşama doğru kapanıyormuş ki benimkiler kapanmıştı topladığımda. 
Ama yine de çok güzel oldular. Kapansa bile açılıyor zaten. Yalnız çok narin bu çiçekler, çok dikkatli doldurmak gerekiyor.

Zeytinyağlı dolmanın içini hazırlayın. Bizim dolmanın içini sağolsun Aslıhan hazırladı. Aslında Konya'da zeytinyağlı dolma salçalı yapılmaz. Ama Aslıhan salçalı yaptı, Antep'te salçalı yemiş çok hoşuna gitmiş. Hakikaten salçalısı da ayrı bir güzel oldu. Burada önemli olan, kabak çiçeği dolmasının içinin suyunu biraz fazla koyup içinin biraz pişmesini sağlamak. Çünkü çiçeklerimiz buharda pişecek.


Ben önce dolma biberleri doldurup tencereye biberleri koydum. Sonra çiçekleri doldurup bir kevgire koydum ve kevgiri tencerenin üstüne yerleştirdim.


Böylece çiçek dolmaları buharda pişmiş olacak. O k adar narinler ki tencerede pişmeye dayanacaklarını sanmıyorum.


 Son olarak kapağını da kapatıp, dolmaları pişmeye bırakın. Biber dolmalarının pişmesi için tencereye eklenen suyun buharında bu çiçekler de pişecekler. Zeytinyağlı yağımını tek tek anlatmadım, dilerseniz buradan bakabilirsiniz.


Afiyet olsun...

18 yorum:

  1. yıllarca merak ettim Kabak Çiçeği Dolması'nın tadını, bu yaz Ege kıyılarında yemek kısmet oldu ve tadı enfesti :) seninkilerde pek leziz görünmekte Hilal'cim :)

    Ahu

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olur kabak çiçeği dolması,şimdi kurudular sıcaktan ama,bahçemde benimde vardı yaz aylarında,genellikle haftada yapardım.
    Canım çekti şimdi ellerine sağlık.
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Çok cici olmuşlar canım,ellerine sağlık..Denemek istiyorum bu kabakçiçeği dolmasını ne zamandır fakat,çiçeği bulamadım ,inşallah kısmet olur bigün..Afiyet , şifa olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. dolma harika gorunuyorrrrrrrr:) ya tabaktakilerden biri torpil mi..Ben cok severim torpili ;annemin torpilini ozledim:(
    yeni bir bloggerim sizi izlemek istiyorum artik.

    YanıtlaSil
  5. Kabak çiçeği dolmasına bayılırım. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. denemek istediğim tariflerden biri inşallah seninkiler gibi lezzetli gözükür benimkiler de ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. bayilirim kabak cicegi dolmasina ,en cok sevdigim dolmadir, kac senede bir yerim
    ellerinize saglik harika olmus

    YanıtlaSil
  8. bende hep yapmak istiyorum bu güzel çiçeklerden dolma ama bulamıyorum ki :)
    ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Hilal'ciğim, bu tarifini tabi ki link vererek bloğumda yayınlamak isterim.İznin olursa. Çok beğendim. Muhteşem bir fikir. ..Bu arada ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  10. Lavanta bahçesi
    çok teşekkürler Ahu, ben de hakkaten ilk kez yedim ve çok beğendim. sevgiler

    Sevgilerimle
    eminim enfes oluyordur seninkiler de. ellerine sağlık canım, sevgiler

    Zeliha ( umut sepeti )
    bahçesinde kabak olan biri varsa ondan isteyebilirsin Zeliha, yoksa çarşıda pazarda satılmaz sanırım. hemen solar çünkü

    YanıtlaSil
  11. Nihalasli
    hoşgeldin öncelikle. torpil dediğin sanırım benim külah pasta dediğim şey. dolmalara güzel yorumun için de teşekkürler sevgiler

    Çeşnici Handan
    Handan'cım sağol canım beğenmene sevindim. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Mine
    şimdiden ellerine sağlık Mine'cim, eminim güzel olur senin yaptıkların da sevgiler

    100de 100 marifet
    ender bulunuyor olmasından dolayı sık yapılamıyor ve sadece yazın olabiliyor. belki de ender olduğundan çok seviyoruz hepimiz değil mi Öznur'cum. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. yemekbiraşk
    umarım bulursun arkadaşım, yolda dayanacak birşey olsa ben gönderebilirdim sana. sevgilerimle

    Ufuk
    canım elbette yayınlayabilirsin, beğenmene sevindim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. görüntüler ne kadarda lezzetli olduklarının bir kanıtı olsa gerek ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Sevim
    çok teşekkürler canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Hilal hanımcım,
    Kabak çiçeğin benim memleketimde(Ayvalık) çok sevilerek yapılır ve yenirler. Sabah erken saatlerinde toplanır ve çarşıda satılır. Dediğiniz gibi çok narindirler. O yüzden eğer hemen kullanılmayacaksa dolma yapılamadan önce buzlu suda bir süre bekletilir böylelikle kapanmış olan yaprakları içini rahat doldurmanız için aralanabilirler. İçine salça değil domates özellikle yenibahar, karabiber yada isteyenler biraz tarçın koyabilir. Umarım sizinki de güzel olmuştur. Okuyunca paylaşmak istedim. Sevgilerimle.
    Asuman

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails