Bab'Aziz, Kurtlar Vadisi Filistin ve Serendipity

Güzel bir hafta olması dileklerimle, 3 yeni film tanıtımıyla haftaya ve sizlere kocaman bir merhaba. Kaçırdığım, izlemek istediğim filmler öylesine birikmiş ki, geriye dönüp hepsini tek tek izlemeye çalışıyorum şu sıralar. Henüz liste kabarık, izlediklerimin üstünü çiziyorum ama çizilmeyenler hala çok fazla:) Bu arada, listeme arkadaş tavsiyesi filmler de girince liste iyice kabarıyor. Bab'Aziz de işte öyle bir film, Sirar çok beğendiğini yazınca hemen izlemeliyim dedim ben de. Haydi geçelim filmlere:


Bab'Aziz - Ruhunu Tefekkür Eden Prens


Bab'Aziz, çok farklı bir film. İlk bakışta bir yol hikayesi gibi aslında. Kör bir derviş ve şirin torununun, çölde geçen yolculukları ve karşılaştıkları insanların farklı hikayeleri. Ama aslında bir yol hikayesinden çok daha fazlası var bu filmde. Öncelikle müziklerle film harika bir boyuta taşınmış. Kör dervişin ağzından dökülenler ise not alınmaya değer:

‘ruhunla süpür sevgilinin kapısının önünü.. ancak o aman onun aşkı olursun..’ 

‘bu dünyadaki insanlar mum ateşi önündeki üç kelebek gibidir.. ilki ateşe yaklaşmış ve demiş ki : ben aşkı biliyorum.. ikincisi ateşe yavaşça kanadıyla dokunmuş ve demiş ki : aşkın ateşinin nasıl yaktığını bilirim.. üçüncüsü kendini ateşin ortasına atarak yanarak kül olmuş.. gerçek aşkı işte sadece o kelebek bilir..’ 

‘ölüm nasıl olur da başlangıcı olmayan bir şeyin sonu olur..’ 

inancı olanlar asla kaybolmazlar, barış içinde olan kişi asla yolunu kaybetmez..’

‘ölümden kesinlikle çok korkarız.. anne karnında karanlıktaki bebeğe denseydi ki : dışarıda aydınlık bir dünya var , yüksek dağlarla dolu , büyük denizleri olan , dalgalanan düzlükleri olan , çiçekleri açmış güzel bahçeleri olan , dereleri olan , yıldızlarla dolu bir gökyüzü ve alevli güneşi olan ve sen bu mucizelerle yüzleşmek yerine karanlıkla çevrilmiş oturuyorsun.. doğmamış çocuk bu mucizeler hakkında hiçbir şey bilmediği için hiçbirine inanmayacaktır tıpkı bizim ölümü beklediğimiz gibi.. işte bu yüzden ölümden korkarız..’    


Kurtlar vadisi Filistin: 




Sinemaya gitmeyi çok istediğim bir filmdi ama kısmet olmadı. Kesinlikle filmi çok beğendiğimi söylemeliyim. Özellikle İsrail askerlerinni evleri bastıkları sahneler ve filistinli o minik çocukların korku dolu gözleri beni çok etkiledi. Sanki olayların içinde gibi hissettim kendimi. Bir de İsrail askerlerinin evi yıkma sahnesi vardı ki, içler acısı.. Neyse, izleyin diyorum.


Serendipity:


Boş zamanlarınıza hani çerez niyetine izleyebileceğiniz keyifli bir film. Kısmetse olur denir ya, işte kısmetin önüne geçilemeyeceğini anlatan bir film. 

Sevgiyle kalın...


1 yorum:

  1. İlk filmi çok merak ettim şimdi vizyondan gitti mi acaba sinemayla pek alakam yok galiba :) En son Kurtlar Vadisi Filistine gitmiştim ben de ve gerçekten çok güzel bir film olmuş hiç olmazsa hatırlatmak bâbında etkili oldu.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails