Patates Püreli Tepsi Köftesi


Hava iyiden iyiye soğudu. Hatta öyle ki hava durumuna göre bugün yarın kar yağması bekleniyormuş Konya'ya. Kardeşim haftasonu İstanbul'daydı. Helal gıda fuarına gitti, malum bloğunu takip edenler bilirler bu konu hayatındaki en önemli konular arasında yer alır. Fuarla ilgili bir yazı yazacak zaten, dileyenler merak edenler Aslıhan'ın bloğunu takip eteyi unutmasınlar ( http://urfatutkunu.blogspot.com ). Herneyse, asıl diyeceğim şu ki, İstanbul, Bolu traflarında kar varmış. Zaten sabahın ayazında da "bunun arkasına kar gelir" diye düşündük. O derece soğuk geldi buralara.

Gelelim tarifimize. Ben bunu bir blogda görmüştüm bir zaman ama hangi blogdu hatırlayamadım. Adı nedi onu da tam bilemedim o nedenle kendimce bir isim buldum:) Umarım çok komik olmamıştır İsmi. Tarifin aslını bilmiyorum, dediğim gibi görüp beğendiğim birşeydi, ben de kendi ölçülerime ve yöntemlerime göre yaptım. Sonuçtan da memnun kalınca sizlerle paylaşmaya karar verdim. 

Malzemeler:

Köftesi İçin:

200 gr kıyma
2 yemek kaşığı ince ince kıyılmış ve yağda kavrulmuş soğan
1 küçük sarımsak - incecik doğranmış
1 yumurta
Kekik, kimyon, pul biber, tuz ( damak tadınıza göre kendiniz ayarlarsınız )
3 dilim bayat ekmek ( Ekmekleri hafifçe ıslatıp ekleyebilirsiniz )

Püresi İçin:

2 ortaboy haşlanmış patates
1 kaşık tereyağı
1 çay bardağı süt
Karabiber - 1 çay kaşığından az
Tuz

Üzeri İçin:

Yeterince rendelenmiş kaşar

  • Köfte malzemelerini iyice yoğurun. Yoğurma işlemi tamamlanınca da köfteyi alıp hızla yoğurma kabına 8-10 kez çarpın. Köfte ne kadar iyi yoğurulursa o kadar iyi sonuç alınır.
  • Köfteyi, bir borcama veya fırın tepsisine yayın. 1 cm kalınlığında olursa güzelce pişecektir.
  • Köfteyi, fırında pişene kadar bekletin. 200 derece fırında çok kısa sürede pişiyor.



  • Diğer taraftan haşlanmış patatesleri sıcakken güzelce ezin. 
  • Tereyağını bir kapta eritin ve patates püresini tereyağının üzerine ekleyin.
  • Tuz ve karabiberi ekleyin ve üzerine sütü döküp sütü çekene kadar karıştırarak püreyi kıvama getirin.
  • Püre hazır olunca pişmiş köftenin üzerine püreyi yayın ve tekrar fırına verin. 
  • 3 dakika kadar sonra üzerine rendelenmiş kaşarı da ekleyin ve dilimleyerek sıcakken servis yapın.



Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ellerine sağlık,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Bugün fotoğraflar yanımda olmayınca yayınlayamadım yazıyı. Kısmetse yolda geliyor =) Köfte güzel görünüyor. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ben de yaparım ama köftenin içine bir de ince bulgır koyarak yapıyrom o da çok güzel oluyor ve de bugün neyapsam diye düşünürken iyi oldu aklıma geldi:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Adı ne olursa olsun görüntüden lezzetli olduğu belli..
    Ellerine sağlık.
    Nefiss görünüyor nefisss..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails