5 dakikada Bayatlamayan Poğaça ( Muhteşem )



Uzun bir aradan sonra dün bir film tanıtımı ile size yeniden merhaba dedim. Bu süre zarfında arayan soran, merak eden, bana maille ulaşan tüm takip edenlerime çok teşekkür ediyorum. Dönüşüm, böylesine güzel bir tarifle olsun istedim. Malumunuz poğaçayı genel olaram maya ile yaparız ve hep ertesi güne bayatlamasından yakınırız. Ama ben öyle bir tarif buldum ki, kaç gün beklerse beklesin, aynı yumuşaklığını koruyor. Üstelik mayalanma, bekleme sorunu da yok. Hamurun hazırlanması sadece 5 dakikanızı alıyor. Pişmesi de uzun sürmüyor, yani aniden gelen misafirleriniz için birebir.



Malzemeler:

2 bu bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4,5 su bardağı un
3 paket kabartma tozu

İç Malzemesi:

Maydonoz ve peynir
( dilediğiniz her şeyi koyabilirsiniz)


Yapılışı:

  • Yoğurt, sıvıyağ, şeker ve tuzu karıştırın.
  • İçine unu ve kabartma tozunu aynı anda ekleyin. Yoğurup hamur haline getirin.
  • Cevizden az büyük parçalar alın, iç malzemesini koyup yuvarlayın.
  • Üst kısmını galeta ununa veya benim yaptığım gibi buğday ruşeymine bulayın.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, üzerleri kızarana kadar pişirin.





Bu poğaçayı kim tatsa, mutlaka tarifini istedi. Öyle lezzetli oluyor ki minik arkadaşım Karaca bile nasiplendi :)


Afiyet olsun, sevgiyle kalın.

7 yorum:

  1. ellerinize sağlık bende yaparım bu poğacadan banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. böyle pratik ve lezzetli tariflere bayılırım. mutlaka deneyeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. denedim,bir akşamda da yiyip bitirdik,yumuşacık ve çok lezzetliymiş, ayrıca gerçekten de çok çabuk yapılıp pişiriliyor :) elinize sağlık :)
    Kendi blogumda yayınladım izninizle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yumurta konulmuyormu?

    YanıtlaSil
  5. Ben de yaptim gayet guzel oldu ama tuzu belki bi miktar arttirabiliriz,tesekkurler tarif icin...

    YanıtlaSil
  6. Ben yumurta akınıda koydum çok güzel oldu

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails