Ispanaklı Kek - Tart Kalıbında


Uzun zamandır aklımdaydı bu kekik yapmak. Malum ıspanağın kavurmasından başka sadece salatasnı yiyebilen ben, ıspanakla ilgili tariflerimi artırmak istedim. Malum her besinin ayrı bir önemi var vücudumuz için. Aslında tarifi denemeye karar vermemde en büyük pay kardeşime ait. Neden derseniz, eğer o bana ıspanağın ne kokusu ne de tadının gelmediğini, sadece kek yer gibi hissettiğini söylemeseydi sanıyorum cesaret edemeyecektim. İki farklı kalıpta pişirdim keki. Biri tart kalıbı, ki ben kekleri tart kalıbında yapıp ortasına krema vb birşeyler doldrumayı çok seviyorum. Diğeri de baton kek kalıbında pişti.


                        


Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak sıvıyağ
1,25 bardak şeker
1 bardak süt
1 adet kabarta tozu
1 adet vanilin
1 bardak hafif haşlanmış ıspanak
Aldığı kadar un

Yumurta ve şekeri yaklaşık 3-4 dakika çırpın. İyice köpük haline gelince içine öncelikle rondoda çektiğiniz ıspanakları koyup karıştırın. Sonra diğer tüm malzemeleri koyup, köpük kıvamını kaybettirmeyecek şekilde karıştırın. Bu işlermi yaparken mikser yerine çırpma teliyle kendiniz yavaş yavaş karıştırın. Bir de en önemli noktalardan biri, unu mutlaka eleyerek koyun, ve unun içine kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıp hepsini birlikte eleyin. 180 derece fırında, 40 dk pişirin. Afiyet olsun.




2 yorum:

  1. en kısa zamanda deneyeceğim,çok leziz görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Hilal,çok lezzetli görünüyor.Ispanak pastaya çok yakışıyor cidden...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails