Vişne İle Renklendirilmiş Ayva Tatlısı


Ayvalar ne kadar da dayanıklı oluyor MaşaAllah:) Sanırım bu ayvalar bizim eve geleli 2 ay oldu :) Bir kere ayva çok dayanıklı bir eyve, ayrıca bunlar babannemin komşusundan geldi. Yani hormonsuz, doğal yöntemlerle yetiştirilmiş meyveler. Belki de bu nedenle bu kadar dayandılar bilemiyorum. Herneyse, her hafta sonu ayva tatlısına niyetlenen ben, sonunda zincirlerimi kırdım ve tatlıyı yapabildim. İlk denememdi, tarifi oktay ustadan almış olmama rağmen çoğu zaman olduğu gibi kendime göre evirip çevirdim:) üzerinin sosunu ise tamamen kendim türettim. Tarifte kaymak vardı, ben hafif olması için bu sosu yaptım. Aslında krem şanti de bir alternatif ama malum hem çok ağır, hem de içinde ne var acaba düşüncelerindeyim bu aralar. O nedenle de kullanmak istemedim. Ayrıca gıda boyası yerine vişne suyu kullandım. Ayva çekirdekleri de yardımıma koştular bu konuda:)

Malzemeler:
5 adet ayva
1,5 su bardağı vişne konservesi ( yarım bardak vişne + 1 bardak vişne suyu )
5 kaşık şeker
3 adet karanfil
yeterince su

Üzeri için:
8 kaşık dövülmüş ceviz
1 su bardağı süt
yarım kaşık un
1,5 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı salep
2 tatlı kaşığı şeker

ayvaları ortadan ikiye bölüp, çekirdeklerini çıkarın. Çekirdekleri de pişirirken kullanacağız o nedenle atmayın. ayvaların dışını soyup pişirmeden önce mutlaka yıkayın. Bir tencereye ayvaları koyup üzerine 1 bardak vişne suyunu ve yarım bardak suyu ilave edin. 3 adet karanfili de tencereye koyun. ayvaların üzerine şeker döküp pişmesi için ocağa alın. Ayvalar piştikten sonra borcama alın. suyundan da istediğiniz ölçüde ekleyin. üzerine vişneleri ( orjinal tarifte elma vardı ) ve cevizi de ekleyin. Dilerseniz tarçın da atabilirsiniz ama ben üzerinin sosunda kullandığım için eklemedim. bu şekilde üzerine yağlı kağıt örterek fırına verin. 180 derece fırında 10 dakika yeterli. Ayvaları fırından çıkarın, ılımaya bırakıp diğer yandan sosu hazırlamak için tüm malzemeleri karıştırıp pişirin. ikisi de ılık hale geldikten sonra afiyetle yeyin:)



4 yorum:

  1. Ellerine sağlık Hilal.Çokta güzel olmuş.meyve ve sebzeler hormonsuz olunca hemen bozulmuyor cidden.Annemlerin bahçesinden toplanan maydanozlar rahat bir hafta dayanırken,pazardan aldıklarım iki günde sararıyor.Sebebi hikmeti nedir anlayamadım.Allah'a emanet ol canım...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik nefis bir tatli blogunu ilk kez ziyaret etim emeklerinize saglik sevgiler canim

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor vede değişik bir tatlı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. yeni açtığım foruma senide paylaşımlarınla aramızda görmekten mutlu olurum

    http://hanimeli.eniyiforum.org/


    http://eminegolylmz.blogcu.com/

    http://hanimeli2.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails