Patatesli Bulgur Pilavı



Bulgur pilavı ile aram hiç iyi oladı diyebilirim, pirinç sevenlerdenim ben:)) Ama malum bulgurun faydaları da saymakla bitmez. Bu pilavı, daha bir cazip hale getirmek için, patates ile pişirdim. İçine kekik de attım hatta:)) Sevdim, yedim, lezzeti iyiydi şükür. Hemen nasıl yaptığımı anlatayım:

Malzemeler:

2,5 su bardağı bulgur
 2 ortaboy patates
1 büyük boy soğan
2 domates
1 diş sarımsak
kekik, tuz, pulbiber
1 kaşık salça
tereyağ - sıvıyağ
yeterince su


İncecik doğranan soğanları tereyağda iyice kavurun. Ardından patatesleri ( küp küp doğrayın ) atıp biraz kavurduktan sonra, bulguru da ilave edin. Yeterince sıvıyağ ekleyip biraz da bulgurları kavurup salçasını ekleyin. Ardından domates ( soyulmuş ve küp küp doğranmış ) ve sarımsağı da ekleyip üzerini 2 parmak geçecek şekilde su ekleyin. En son tuz, pulbiber ve çok az da kekik ekleyin, afiyet olsun...



16 yorum:

  1. Bana bulgur Pilavı olsunda neli olursa olsun elerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık.bende bulgur pilavı sevenlerdenim.prinç pilavı yemem.harika görünüyor.patatesde çok yakışır

    YanıtlaSil
  3. bayılırım,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. hilalcim ben bulguru çok sevenlerdenim..hergün yapsam yerim.....ama patatesli hiç denememiştim....ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  5. o kadar canım çekti ki yaptığımı yediğimi ve doyduğumu hayal ettim bi an teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  6. aaaaa hilalcim annemin pilavını yapmışsın.bende bunu kimse bilmez derdim .çok hoş yapmışsın ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglık arkadasım..
    blogumda ödülün var,uğrayıp alırsan sevinirim :)
    http://meknun.blogspot.com/2010/04/kreativ-bloggerbende-odullu-oldum.html

    görüşmek üzere,sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ben de bunun patlıcanlısını yapmıştım.. Bunu ilk fırsatta deneyeceğim.. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :D

    YanıtlaSil
  9. Canım en sevdiğim halidir bulgur pilavınını , annem çok güzel yapar bazen içerisine yeşil mercimek ve nanede ekler..:)

    ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bende senin gibi pirinç pilavını severim bulgur pilavıyla aram yoktur ama değişikliklerle denenebilir güzel fikir,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. hilalcim blogta sorun mu var enson bende bu postun var dün akşamda denedim yine aynı sorun

    YanıtlaSil
  12. Aleyna,
    çok teşekkürler Aleyna, denemelisin bence

    karabidikim
    sen de sevenlerdensin desene, bunu da dene derim :)

    YanıtlaSil
  13. yetenek-sizin
    çok teşekkürler güzel yorumun için

    Şehnaz;
    canım dene bence, ben bile sevdim bu pilavı:))

    Nukima;
    güzel yorumunuz için teşekkürler

    Aysesueda;
    ne hoş demek bilinen ve sevilen birpilavmış patatesli olanı, sevgiler canım

    YanıtlaSil
  14. Meknun
    çok teşekkürler hem yorum için hem de ödül için

    Filiz
    çok sağol Filizcim

    Mutfakteyze
    hmm aslında eminimpatlıcanlı da harika olur, denemeli...

    Rumma
    canım beğenmene çok memnun oldum, sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Nazife
    değişiklikler insana sevmediklerini bile sevdirebiliyor arkadaşım:)

    Elif
    dün postumu giremedim Elifcim, yani en son bu post vardı. bir sıkıntı yok canım. ilgine teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails