Adım Adım Pouch Sling Dikimi



Pratik anne'den çokça övgüsünü duyduğum pouch slingi dikmeye karar verdim ve hemen kumaş seçimine giriştim. yumuşak, pamuklu bir kumaş tercihimdi. Her ne kadar kış bebeği olacak olsa da, ben slingi ağırlıklı olarak evde kullanacağım için yazlık bir kumaş tercih ettim. Sling iki taraflı kullanılabiliyor, Bir tarafı kareli kumaş, diğer tarafı düz toprak rengi kumaş ile yaptım.


Dikeli bir hafta kadar oldu ama ben ancak bir konu mankeni bulabildiğimden, sizlerle ancak paylaşabiliyorum. Yalnız mankeni de çok büyük seçmişim, nereden baksanız 1 yaşında bebek kadar vardı:)) Şimdi hemen dikim aşamalarını anlatmaya başlıyorum:


  1. İlk yapmanız gereken şekilde görülen a ölçünüzü almak. Bir omuzunuzdan, diğer taraftaki kalça kemiğinize kadar kaç cm olduğunu ölçün ve kaydedin.
  2. a ölçüsünü 2 ile çarpın. Bu bize b ölçüsünü versin.
  3. b ölçüsüne 5 cm dikiş payı ekleyin. Bu bize c ölçüsünü versin.
  4. c ölçüsüne 10 cm bebek bayını ekleyin. Bu da bize d ölçüsünü, yani alacağımız kumaşın uzunluğunu verecek.
  5. d/2 kesim için kullanılacak kumaş ölçüsüdür. ve kumaşınızın eni de 52 cm olacak


Ben bu iki kumaşı seçtim. Çift taraflı kullanılabilsin diye iki farklı kumaş tercih ettim.


Yukarıda hesapladığımız ölçüye göre kesilen kumaş ( 1 )
Kumaşı boyuna ikiye katlayın ( 2 )
Katlanmış kumaşı bir de enine katlayın ) 3 )


Kumaştan içeriye 7,5 cm ölçüp işaretleyin. Buradan kumaşın tepe noktasına kadar bir çan eğrisi oluşturacak şekilde işaret koyun. Bu işaretli yerden kesin.


Kestiğiniz kumaşı açtığınızda böyle bir görüntü oluşacak. 


Kumaşın dün yüzlerini üst üste getirip 1 cm içerden iğneleyin. 



İğneli kenarları dikerek birleştirin. Kumaşın yaklaşık 0,5 cm içerisinden dikmeniz yeterli olacaktır.
 

 Diktiğiniz kısmın tersini çevirip yine 1 cm içerden olacak şekilde kumaşınızı iğneleyin. Bu kısma bebek oturacağı için fransız dikişi ile dikmemiz gerekiyor. İğnelediğiniz yerden, kumaştan 0,5 cm içerden tekrar dikin.


Son olarak dikilmiş ucu, bir yana yatırarak tam kumaşın ucundan bir daha dikin.


Sonuç görüntüsü bu şekilde olacaktır. Aynı parçadan, ikinci  bir kumaşla daha dikip, bu iki parçayı kenarlarından birbirine birleştirdiğinizde sling işleminiz bitecektir.

Sonrasında fotoğraftaki gibi uçları birleştirip, omzunuza asmanı kalıyor.

İyi günlerde kullanın:)

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık, ne güzel düşünmüşsün :)
    Onca parayı dışarıya vermeye gerek kalmamış :)

    YanıtlaSil
  2. bu slingi ben de dikmiştim ama emir içinde durmayı sevmedi ya da ben doğru dürüst yerleştiremedim. alıştırmaya da çalışmadım. ben kullanmaya başladığımda emir 2 buçuk aylık kadardı. belki ilk haftalarında kullanmaya başlasaydım sevebilirdi. umarım senin ufaklık sever:)

    YanıtlaSil
  3. cok guzel renkler, bendne gecti artik ama belki torunlarima dikerim :))

    YanıtlaSil
  4. İyi ki herkes senin kadar becerikli degil de hala sling satabiliyorum ;) eline saglik

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık Hilall :=) Bu fikri sevdim :=))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık hilalcğim,çok güzel olmuş,güle güle kullanın dua ile kal

    YanıtlaSil
  7. Süper olmuş elinize sağlık
    Matematikçi olmalısın a b c x :) hesaplar tamam
    güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  8. Merhaba son kısmını tam anlayamadım ön ve arka parçayı birbirine nasıl nereden birleştirdiniz acaba. Elinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails