Emzirme Reformu Mimi

Blogcuanne Elif, dün bir sobe başlattı. Beni de sevgili arkadaşım mineada dün sobeledi. Kesinlikle tüm annelerin bu sobeye uzun veya kısa birkaç şey yazmalarının gerektiğini düşünüyorum. EMZİRME REFORMUnu çok çok gerekli buluyorum, elimden geldiğince de desteklemeye gayret ediyorum...

Ben bu sobeyi:
arkadaşlarıma gönderiyorum. Ve aslında bu yazıyı okuyan her arkadaşımdan da konuyla ilgili yazmalarını rica ediyorum.

Şimdi başlayalım sorulara...

1) Türkiye'de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)

Doğrusu verileri daha geçen gün okumamış olsam, kesinlikle %55-60 civarında diyebilirdim. Ama malesef öyle değil :(


(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?


İlk 6 ay anne sütü aldı oğlum. Oğlum 4 aylıkken işe başladım. O tarihten itibaren 1,5 ay boyunca sadece geceleri emzidim, sabahları yine benim sağdığım sütü aldı biberonla. 5,5 aylıkken emmeyi de reddetti. O tarihten itibaren de gece ve gündüz sürekli sağdım. 1 yaşını dolduruncaya kadar anne sütü aldı çok şükür.


(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?


Doğum iznimin büyük bir kısmını çocuğumla geçirmek istediğimden 37. haftaya kadar çalıştım. 38. haftada doğum yaptığımdan iznimin bir kısmı boşa gitti gerçi ama:) Ortalama 4 ay doğum izni kulandım.


(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?

Bu konuda çok şükür firmamla bir sıkıntıya düşmedik. Süt iznimi oğlum 1 yaşını doldurana kadar tam olarak kullandım. 18'de mesaimiz bitiyor. Süt iznimin olduğu dönemlerde ben 16'da çıkıyordum. Ama bu konuda malesef çok sıkıntı çeken arkadaşlarım var etrafımda. Süt iznini bırakın, doğum izni bile kullanamayanlar.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?

Hayır. Bu konuda şanslı azınlıktanım galiba. Aksine bu süreçte bana destek olacak yakşalımlarla karşılaştım.


(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?


Hayır. Gerçi ilk aylar soğuk havadan çok fazla bebeği dışarı çıkaramadım. Sonrasında da böyle bir sıkıntım olmadı. Emzirme odalarını tercih ettiğim gibi, arabada da emzirdiğim oldu. Hatta bir gün belediye otobüsüne bindiğimde, bir bayanın çocuğunu otobüste emzirdiğini gördüm.
Bebekler beklemez:))  Ve emzirmek güzeldir :)


(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?


Doğum yaptıktan sonra hastane personeli bu konuda kısa bir eğitim verdi. Eğitimin sonunda da bol bol doküman:) Ama bu yeterli miydi derseniz? Hayır. O süreçte mutlaka bir uzmana, veya daha önce bebek emzirmiş bilinçli bir insana ihtiyaç duyuluyor. Evde baya kaynağım vardı. Okumak güzel ama uygulama daha değerli oldu bu süreçte.  En büyük desteği annemden aldım. Eşimin de konuya ilgili araştırmaları kesinlikle işime yaradı. Minik bir masa getirirdi ilk zamanlar, onun üstüne yastık koyar ve bebeğimizi getirirdi. Bu konfor için ona teşekkür borçluyum:)


(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan "sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?


Etraftan olmadı ama ben kendi kendime evham yaptım zaman zaman:) ilk 6 ay bebeğimde kusmaoluyordu, yedikten sonra çıkarıyordu bazen ve emmek istediğinde de sütüm çok olmuyordu. Ya da ben öyle hissediyordum. O panikle ebemize çok danıştım, hangi mamayı vereyim diye:)) Bana her defasında şiddetle "emzir- sütün yeter merak etme" dedi. İçimden çok kızıyordum ona, söyleniyordum sen mi bileceksin ben mi diye:)) 

İtiraf ediyorum, o biliyormuş:)

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?


Evet, süreç başladığından beri biliyorum. Sevgili Elif'in sıkı takipçisiyim ve emzirme mail grubuna da üyeyim. Gelişmeleri oradan da takip ediyorum. Emzirme reformu, anne-çocuk birlikteliği için, yitirilen haklar için, ve özellikle henüz kazanılmamış görünen ama kazanılması gereken haklarımızı duyurabilmek için gerekli. Örneğin, bir hamilenin günde 7,5 saatten fazla çalıştırılmasının yasak olduğunu, gece mesaisine bıraktırılamayacaını, zorlanıyorsa herhangi bir maaş veya kıdem düşürme olmadan hamilelik dönemi bitene kadar daha rahat olabileeceği işlere atanabileceğini biliyor muydunuz? Ya da kaçımız biliyoruz bunu.
İşte emzirme reformu, hali hazırdaki haklarımızı tanımamız, eksik kalan yerlerini de doldurabilmek adına girişimlerde bulunabilmemiz için gerekli.


(10) Emzirme Reformu'nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için


http://emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.


Web sitesinden desteklediğim gibi, zmana zaman bloğumda yazılarla ve face hesabımdan duyurularla da destek olmaya çalışıyorum. Elimden ne geliyorsa da yapmaya gayret edeceğim.


Emzirme Reformunun
Facebook sayfasından da gelişmeleri takip ediyorum...

(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98'i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.


3 yorum:

  1. Hilalcim kalemine sağlık. Teşekkürler mim için, en kısa zamanda inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Klavyene sağlık Hilal'ciğim.

    YanıtlaSil
  3. canım ben yeni farkettim mim gönderdiğini...en kısa zamanda inşl..sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails