Ispanak, Pırasa ve Mantarlı Elde Açma Börek


 

Bir haftaya daha başladık. Umarım çokça istifade edebileceğimiz bir hafta olur. Sizlerin oralar nasıl bilemiyorum ama Konya'ya birkaç gündür  kış geldi. Kar da yağdı şükür. Ben nedense Şeb-i Arus'u kar olmadan düşünemiyorum, garip geliyor. Şeb-i Arus öncesi kar da yağdı ne güzel:)) Her yer bembeyaz...

Hızlı pizza'yı hafta içi vakitsiz bir zamanda yapmışken, haftasonu hazır vakit varken bir börek yapayım dedim. Hafta içi böyle bir börek yapmak tamamen hayal çünkü. Zaten işte eve 19'da gitmiş oluyorum. O saaten sonra börek yapmanın imkansızlığını tahmin edersiniz. Hafta içi börek yemek istiyorsak, hazır yufkalara başvuruyorum. Onunla da seviyorum ben böreği. Zaten hamur işine karşı bir zaafım var:) Aslında bu böreğin içini de tam da bu nedenle - yani malesef çok tüketemediğim - bir türlü yıldızımın tamamen barışmadığı - sebzelerden yemek için bu şekilde karmakarışık yaptım.
 

Börek içinin hazırlanması:
2 ortaboy soğan
1 bardak doğranmış pırasa
2 bardak doğranmış ıspanak
2 bardak doğranmış mantar
 1 tatlı kaşığı salça
Tuz, pul biber

Tencereye biraz sıvıyağ koyup, ince doğramış soğanları iyice kavurun . Ardınsan salçayı de ekleyip, kokusu çıkana kadar kavurun. Sonra sısasıyla pırasa, ıspanak ve mantarı da ekleyip kavurun. Kısa sürede hazır hale geliyor.

Böreği, önceden hazırlanmış ve buzdolabında bekleyen mayalı hamur ile yaptım. Mayalı hamur tarifini pizza tarifimde vermiştim. Un serperek hamuru açtım. Hazırladığım içten bolca koyup rulo yaptım. En son bu ruloyu da kendi içinde rulo yapıp gül şekline getirdim. Üzerine biraz sıvıyağ sürüp susam-çörekotu ile birlikte pişirdim. Ben 200 derecede pişirdim, siz fırınınızın durumuna göre ayarlarsınız.




5 yorum:

  1. Hayırlı haftalar. Ellerinize sağlık,çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. nasılda güzel görünüyor hilalcim:))
    rejimde birisi olarak çok canım çekti vallahi :)) iyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. Hilalim içindekileri saymazsam acayip lezzetli görüyor. Ben peynirlisini hayal ettim ağzım sulandı

    YanıtlaSil
  4. yine döktürmüşsün, çalışan anne:))
    maşaallah diyeyim..

    YanıtlaSil
  5. Amanın hemde el açması :)Ellerine sağlık canım ne g
    zel bir tadı olduğunu tahmin edebiliyorum..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails