Yeşil - gök - Domates Yemeği


Ben bundan böyle önceden planlanmış yazılar yazmaya karar verdim:) Sanıyorum bir süre böyle olacak zira yazı yazmaya vakit bulduğumda artık yazmaya dermanım kalmamış oluyor. Bu domates yemeğini sanıyorum 2 veya 2.5 ay önce yapmıştım. Aslına bakarsanız hamilelikte yaptığım ama paylaşamadığım şeyler bile var  :S Olsun bakalım, hayırlısıyla düzenli yazdığım günler de olacak:D

Öncelikle bu yemeği babaannemden duymuştum ama nedense pek de ağzımın suyunun aktığını söyleyemem. Bahçede yetiştirdiğimiz domateslerden kalan yeşil domatesler olmasaydı da hiç pişirmeyi düşüneceğim bir yemek değildi - ki işte en büyük yanlışı burada yapmışım ben - :) Nasıl desem, parmaklarımı yiyeceğim bir yemekmiş meğerse. Zaten ben böyle hep - hep demeyim de çoğunlukla - önyargılıyımdır. Aslında tadına bakmadan karar vermemek lazımmış. Neyse, geçiyorum tarife:

Malzemeler:

  • Yarım kilo yeşil - gök domates
  • 1 adet ortaboy soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay bardağı bulgur
  • 1 büyük boy kırmızı domates
  • Sıvıyağ
  • Tuz



Yapılışı:

  • Soğanları yemeklik olarak doğrayın.
  • Sıvıyağda soğanları kavurun.
  • Soğanlar kavrulunca salçayı da ekleyin ve kavurun.
  • Elma dilimi şeklinde doğradığınız yeşil domatesleri de ekleyip biraz kavurun.
  • Bulguru ve tuzu da ekleyin ve küp küp doğranmış kırmızı domatesi tencereye ekleyip kapağını kapatın.
  • Kısık ateşte pişirin, afiyet olsun...

8 yorum:

  1. nefisss bişi değilmi
    bende ilk arkadaşımdan duyduğumda yemem demiştim sonra tadına baktım haksızlık etmişim
    bayıldım
    bende yaptım kaç kez sonrasında

    üzerine yerken yoğurtta gezdir demişti arkadaşım öylede güzel oldu:)
    sevgiler
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. yeşil domatese gök domates dendiğini ilk defa duydum ne güzel bir isim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bu yemeğin methini çok duydum ama hiç yapmak nasip olmadı. Gök domatesler çıkınca denemeliyim.

    YanıtlaSil
  4. Hilalciğim biz bunu pirinçle ve zeytinyağlı olarak yaparız ve salça da koymayız her yıl mutlaka turşu mevsimi benim krizim tutar ve turşu için aldığım domatesler bu güzel yemeğe dönüşür, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. annemlerde yapar.üstünede sarımsaklı yoğurt dökerler.harika olur canım.bide böyle dene derim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. tadını çok merak ettim.en kısa zamanda denemek istiyorum.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. bu dometeslerden marketde görünce sadece turşu için kullanıldığını düşünmüştüm tarif çok ilginç geldi bana :)

    YanıtlaSil
  8. Ben domates yemeğini çok severim. Sarımsaklı yoğurtla çok güzel olur.
    Bende yaparım. Ananem yaptığında domatesi taşla parçalardı. Bıçakla kesmezdi.
    Yemeyenlere tavsiye ederim. Mutlaka yapın.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails