10 Dakikada Ev Yapımı Puding


Güzel bir hafta dileyerek başlayalım bugünki tarifimize. Bir süredir ara vermiştim sütlü tatlı tarifi vermeye. Sıklıkla yaptığım ve hazır pudingleri aratmayan bu tarifi paylaşmak istedim sizlerle. Hem çok pratik hem de lezzetli. İçinde süt ve kakao ikilisi var, daha ne olsun:) İşte benim sıklıkla yaptığım kolay pudingim:

Malzemeler:

1,5 lt süt
2 kaşık dolu dolu buğday nişastası
2 kaşık un ( dolu ama nişasta kadar değil )
2 kaşık kakao( ben çok kullanıyorum dilerseniz siz az atın - damak zevkinize göre )
0,75 bardak şeker
Yeterince su



Sürekli okuyanlar biliyorlar, her zaman için pratiklikten yanayım. Bu pudingin yapımı da belki 10 dk'yı bulmuyor bile. Ben bir yandan bulaşık işini halelderken diğer yandan da ocağa 1,5 lt sütü ve şekeri koyuyorum. Bulaşık işi hallolunca hemen derin bir kaba unu, nişastayı ve kakaoyu koyup, biraz su ile hiç topak kalmayacak şekilde arıştırıyorum. Akışkan bir kıvamı olmalı. Bu esnada süt kaynamış oluyor, bu karışımı süte dökerken bir yandan da sütü karıştırıyorum. Karışımı süte dökünce, sütün kaynaması duruyor. Tekrar süt kaynayınca 30 sn kadar kaynatıyorum ve küçük kaselere alıp soğumasını bekliyorum. 

İşte, hepsi bu...

Afiyetle...

10 yorum:

  1. bedne geçen hafta kestanelisini denedim, kestaneleri haşlayıp soyduktan sonra rondodan geçirdim ve tabakların altına koydum üzerinde puding enfes oldu;)

    YanıtlaSil
  2. çok güzelll emeğin için tşkler sayfamda seni kaynak gösdererek alıntı oldunu belırterek yayınladım umarım sorun olmaz

    YanıtlaSil
  3. yetenek-sizin
    keşke adım adım resimleyip yayınlasaydın merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. hilalcim canım ellerine sağlık şahanesin
    nefis olmuş afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım benimmm

    YanıtlaSil
  6. Hazırları çok mecbur kalmazsam kullanmıyorum bende. Uzun zamandır da yapmamıştım. Eline sağlık adaşım. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. pudingi çok severim.gerçekten de pratik olmuş..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık kaydettim bende deneyeceğim yarın inş.kolay gelsinn

    YanıtlaSil
  9. hilalciğim,
    nasılsın arkadaşım.
    maşallah on parmağında on marifet,hızına yetişemiyorum.
    emeğine sağlık.
    şifa olsun yiyenlere.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Hazır puding yerine çok daha sağlıklı sizin tarifiniz; çok da pratik! Elinize sağlık, ilk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails