Brokoli Köftesi


Şükür yaptım da merakım geçti:) Ne zamandır istiyorum, aldığım brokoli en sonunda ya yemek oluyor ya salata. Ama şükür bu kez direndim ve köftesini yaptım:) Nurturia'daki annelerden bol bol övgüsünü duyuyordum. Hakkaten dedikleri kadar varmış. Malum benim sebze ile pek aram yok ve son zamanlar nasıl olur da kendime sevdiririm sebzeleri diye böyle arayışlar içine giriyorum zaman zaman. Ben tarifi kendime göre değiştirdim, içine peynir ekledim mesela. İşte benim tarifim:

Malzemeler:
1 ufak boy brokoli
1 ortaboy patates
yarım su bardağı ufalanmış beyaz peynir
1 tatlı kaşığı salça
1 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz ve yeterince un

  • Öncelikle brokoliyi ve patatesi ( patatesin küp küp doğranması iyi olur ) ufak parçalara ayırıp ayrı kaplarda  haşlayın. 
  • Haşlanmış brokoliyi elinizde hafifçe yoğurarak daha ufak parçalara ayırın. Bu esnada ben gövdedeki sert kısmı çıkardım. 
  • İçine patatesi, salçayı, tuzu, sıvıyağı, peyniri ekleyip, köfte kıvamına gelene kadar yavaş yavaş un ekleyin. 
  • Çok az yağladığınız teflon tavada kızarana kadar pişirin. Fırında da güzel olduğunu duydum, deneyebilirsiniz.
Not: İçine bir yumurta konsa daha mı iyi olurdu acaba diye düşündüm. Bazıları kırıldı ki yumurta sanıyorum o kırılmayı önlerdi. Ama bu haliyle de bence çok güzel ve yumuşacıktı.

Afiyetle...


11 yorum:

  1. Hilalciğim denenesi bir lezzet olmuş bu köfteler ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Mineye katılıyorum gerçekten denenmeye değer. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Nefis nefis nefis görünüyor ellerine sağlık canım =)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık bende en kısa sürede deniycem normalde brokoli yemeyen bir insanım ama iştahım kabardı yalnız bunları tost makinesinde falan ızgara yapsak olurmu rejimdeyimde

    YanıtlaSil
  5. brokoli çok faydalıda işte pek yapmıyorum.. yenmediği için galiba eline sağlık çok değişik olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık çok lezzetliler değil mi?:)Salata türevleri, çorba, köfte tamamdır,Hilal brokolinin yemeğini nasıl yapıyorsun?

    YanıtlaSil
  7. miskokulu lezzetler

    çok teşekkürler Mine'cim,sevgiler

    sağlıklı mutfak
    Hilal'cim şimdiden afiyet olsun diyorum

    YanıtlaSil
  8. Mekila
    çok teşekkürler, sevgiler

    irem ve annesi çiçek
    olur tabi ,tost makinesinin minik ızgara tabağı varsa olur yani .yoksa direk basarsanız yapışıp kalacağını düşünüyorum:) ben tavada neredeyse hiç yağsız yaptım diyebilirim. sadece tavanın dibine birkaç damla ile yaptım.

    YanıtlaSil
  9. yemek bir aşk
    bişr de bunu dene madem, misairlerim beğendiler. afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. Ege'nin Annesi

    Gamzecim benimkisi uydurmasyon bir yemek:)

    http://hilaltimur.blogspot.com/2009/12/kiymali-brokoli.html

    sen bir Ege'li olarak bana güzel bir tarif verirsen seninkini de denerim canım. Ege'yi öperim

    YanıtlaSil
  11. oyyy neffis görünüyor tatlımm eelrine sağlık :) Acaba brokoli yemeyen kocişi kandırabilir miyim? :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails