Fırında Terayağlı Tavuk


Tavuğun en çok bu halini seviyorum. Fırın poşetinde pişmiş olanını yani. Aslına bakarsanız şimdi düşündüm de, son zamanlar aşağı yukarı tüm tavuk bulunduran tariflerimi poşette yapmışım. Tavuk sarma  1 ve 2 de bunlara dahil :) 

Bu tarifi daha önce vermiştin diyeecksiniz belki ama, bu kez sosunu kızartarak hazırlaım. Farklı oldu, hem tadı hem görüntüsü. Kesinlikle bence daha güzel oldu. Diğer tarif işte burada...

Malzemeler:

4 parça göğüs eti - tavuk
2 büyük boy patates - iri doğranmış 
3 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı salça
Kekik
Köftelik baharat
Tuz ( ben salçam tuzlu olduğu için kullanmadım. Siz kendi malzemelerinizin durumuna göre ayarlarsınız. ) 

  • Geniş bir kaba iri doğradığınız tavukları koyun.
  • Patatesleri de iri doğrayıp aynı kaba ekleyin.
  • Kekik, köftelik baharat ( ve gerekiyorsa tuzu ) ekleyin. 
  • Bir tavada tereyağını kızdırın. İçine salçayı ekleyin ve kokusu çıkana kadar ocakta pişirin.
  • Tereyağlı karışımıda tavuğun içine döküp hepsini güzelce karıştırın. 
  • Fırın poşetine doldurun ve fırına verin. Poşete doldurduğuuz karışımın eşit pişmesi için, poşeti tepsiye koyup üzerine parmaklarınızla bastırın. Aşağıda fotoğraflarla açıkladım bu durumu.
180 derecede patatesler pişene kadar fırında kalması yeterli. 


Burada fırın poşeti ile ilgili bir de bilgi vereyim. Birkaç arkadaşım daha önce sormuşlardı. Fırın poşetinden çıkan o bağlama aparatını kaybettiğimizde ne yapacağız diye. Ben açıkçası o aparatları şimdiye kadar hiç kullanmadım. Yukarıda fotoğraflarla gösterdiğim gibi, poşetin uç kısmını alta kıvırıyorum. Dışına suyu bile çıkmıyor. Eğer poşet çok dolu ise ve suyu akar endişesi taşırsanız ( ve beim gibi fırın tepsisine yapışıp kalan kirleri yıkamayı da hiç sevmiyorsanız ), işte o zaman bir yağlı kağıt koyun teksiye. Üstüne de poşeti koyun ve ağız kısmını yukardaki gibi alta kıvırın.



Afiyet olsun, sevgiyle kalın...

5 yorum:

  1. fırın poşetinde tavuk çok lezzetli oluyor, tabi poşet bpa free ise.
    Tereyağı zaten herieyi güzelleştiriyor, tavuuklar nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Kardeş eline sağlık,gerçekten çok güzel gözüküyor.
    Bende çok seviyorum ve sıkca kullanıyorum fırın poşetini ama her seferinde aklıma takılıyor acaba fırın poşeti de plastik sonuçta zararlı olabilir mi diye.Senin bilgin var mı bu konuda .Ben tatmin edici bir bilgi bulamadım nette.

    YanıtlaSil
  3. Çok nefis görünüyor. Tereyağı hiç kullanmadım şu güne kadar tavuk için. Nasıl olduysa aklıma hiç gelmemiş. Çok hoşuma gitti bu görüntü. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Özellikle bu tarifi bekliyorum:))
    ETKİNLİĞİME BUYRUN…

    DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
    HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
    http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
    yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* "

    Etkinliği

    25 -Şubat 15- Mart-2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://papatya68.blogspot.com/ tarafından düzenlenen yemek etkinlikleri "11" ‘’Tavuk Yemekleri’’ Etkinliğine ben http:// yelpazesu.blogspot.com ev
    sahipliği yapacağım.Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim arkadaşlar.Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınlıyorsunuz,benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtiyorsunuz ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
    veriyorsunuz işte bu kadar Siteniz yoksa; yelpaze41@gmail.com adresime mail atıyorsunuz,isminizle
    yayınlıyorum.İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
    Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma
    bakmasınlar.Katılımlarınızı bekliyorum..
    Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.SEVGİLER:::
    GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE... NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails