Domatesli Biberli Pilav


Sağlık, huzur ve mutuluk dolu bir hafta hepimizin olsun. 
Şubat ayına hızlı mı girdik, benim meşgalelerim mi fazlalaştı bilemiyorum ama sanki zaman yetmiyor gibi. Bu durumda, zamanımızın bereketlenmesini dilemek ve zamanı tasarruflu kullanabilmek için çaba sarfetmeliyiz sanırım. 

Öncelikle elimde son hallerini almayı bekleyen takvim projesi, seyyar ayakkabı hurcu, bir atkı ve kesilip hazırda dikilmeyi bekleyen polar bebek sonlanırsa çok bahtiyar olacağım:) Özellikle de atkıyı -kış bitmeden - örebilmeyi ümit ediyorum:) 



Bir süredir yavaşlattığım yemek tariflerime bir yenisi daha eklensin istedim ve işte domatesli biberli pilav. Bu kez ben yapmadım ama, eşim yaptı, ben fotoğrafladım. Önyargılı davanmıştım ama sanırım bundan böyle pilavlar domatessiz pişmeyecek:) Özellikle pilavı yerken gelen o biber kokusu var ya, kesinlikle çok çok yakışmış, lezzet katmıştı.

İşte tarifimiz:

Malzemeler:
1 büyük bardak pirinç ( 1,5 su bardağı pirinç ) - yıkanmış ve suyu süzülmüş olarak
1 ortaboy domates - ince ince doğranmış
1 adet çarliston biber - ince ince doğranmış
arpa şehriye ( 3 yemek kaşığı kadar )
3 bardak su
tuz
tereyağ - 1,5 yemek kaşığı kadar

  • Tereyağı eritin. İçine biberleri ekleyip biberleri güzelce kavurun.
  • Biberler kavrulmaya yön tutunca arpa şehriyeyi de ekleyip kavurun. 
  • Kavrulma işlemi tamamlanınca pirinçleri ekleyin. Hepsini bir güzel kavurun.
  • Domatesleri de ekleyin ve tuzunu atıp suyunu ekleyin. 
  • Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin. Ocağın altını kapatıp kapağın altına bir havlu koyun. Demlendikten sonra afiyetle yeyin.

8 yorum:

  1. Güzel yapmış, ellerine sağlık. Bitmediğine sevindim, ben de bugün tadına bakarım inş =)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor. Zaten biberi herşeye yakıştırıyorum. Eşinizin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. urfa tutkunu
    senin kısmetinmiş, tam 1 kişilik evde seni bekliyor :))

    YanıtlaSil
  4. Nilgün Komar
    sağolasın Nilgünüm, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Humeyra
    çok teşekkürler, hakkaten biber herşeye yakışıyor. sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  6. Domatesli pilava bayılırım.Eşinizin ellerine sağlık.Sizde çok güzel fotoğraflamışsınız:)))

    YanıtlaSil
  7. Neffis görünüyor canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails