Garip-al Enfeksiyon ve Yaşamdan Notlar


Yeni bir haftaya, bir gün gecikmeli de olsa merhaba...
Dün işe de gelemedim, öyle bir hastalık ki kafamı kaldıramadım, ben de anlamadım ne oldu bana bir anda.
Pazar günü "acil"e gittim ve netice "gribal enfeksiyon"

Zaten enfeksiyon olduğunun farkına varmıştım, yutkunamıyor, hiçbirşey yiyemiyordum. Kolumu kaldırmaya da halim yoktu. Hala da atlatmış değilim ama raporum bitti ve ben işe geldim. Ayakta belki de daha çabuk iyi olurum, ne dersiniz?

Demiştim fetret dönemindeyim diye, demek hastalık bana uzaktan el sallıyormuş geliyorum diye de ben farkedememişim. Doktorumun verdiği ilaçlara devam, kulaklarım sanki tıkalı gibi, söylenenleri birkaç saniye sonra anlayabiliyorum:)) Olsun, bugünümüze elhamdülillah. Pazar gününe göre çok iyiyim şükür...

Gelelim greyfurt suyuna.
Kış geldi mi benim vazgeçilmezimdir greyfurt. Ya her akşam böyle koca bir bardak suyunu içerim taze sıkılmış, ya da bir greyfurtu yerim. Vazgeçilmez meyvemdir. Ee ona rağmen geldi ya bu hastalık:) Olacağı varmış demek ki:)

Not: 
Greyfurtun Yararları

C vitamini içerir. Bir Greyfurtta yaklaşık 80 mg C vitamini vardır. Enfeksiyonlara karşı vücudu koruması greyfurt yararları arasındadır.
Yapılan deneysel çalışmalar greyfurt meyve suyunun ve çekirdek özütünün bakteri, mikromantar ve virüslere karşı etkili olduğunu göstermiştir.
Greyfurtun bir diğer yararı dişeti kanamaları olan kişilerde kanamaları azaltıcı etkisidir.
Greyfurttaki lycopene ve liminoids kanser karşıtıdır.
Nikotinin vücuttan atılmasını ve sigara içme isteğini azaltır.
Yapılan yeni bir araştırma greyfurt suyunda yüksek oranda bulunan naringin ve naringenin adlı flavonoitlerin ağız kanserleri oluşumunu belirgin ölçüde azalttığını göstermiştir.

 Netten alıntıdır.


Bu arada, tüm kek yapım bilgilerim alt-üst olmuş durumda:)) Hani kekin kabarması, kocaman olması için şeker ve yumurtanın 3-5 dakika mikserle çırpılması, krema haline getirilmesi gerekirdi. Çok çok acil yaptım bu keki. İçinde tahin var. Mikseri elime alacak bile vaktim yoktu, hemen çatalla bir-iki çırpıştırıverdim. Öylece fırına attım keki. İşte sonuç. Üstelik kabartma tozu da yarım paket ekledim. Yani ne demek oluyor, bu işler kısmet işi, çatalla kocaman şişerken, mikserle hiç şişmeyen keklerim oldu vesselam :)))
Haydi kalın sağlıcakla:)

11 yorum:

  1. Ablacığım geçmiş olsun, greyfurt suyunu gördüğmden beri yutkunum duruom çok canım çekti:)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok geçmiş olsun. Ülkedeki herkes kırışıyor vallahi. Havalarda mevsimine uygun gitmedi ki. Şifalar dilerim canım.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun Hilalcim.

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun, grip ortalıkta kol geziyor. ben de yeni atlattım.

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun,bende her an tetikteyim,oldum olucam :))

    YanıtlaSil
  6. gecmıs olsun.. su sıralar feriştahını içsen hasta olmamak mumkun degıl gıbı.. malesef her yer bakterı vırus...

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun Hilalcim, acil şifalar...

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun... kek de süper olmuş gerçekten:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Canım çok geçmiş olsun.bende geçen haftayı hastalıkla geçirdim.Acayip bi illet bırakmıyor yakasını insanın.Hala öksürük devam bende de.Bu defa ne içsem fayda etmedi.Umarım bir daha uğramaz yanımıza.İyice düzelince bir buluşma daha ayarlıyalım olurmu? Mart başı falan uyarmı size?

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun arkadaşım ,inşaallah biran önce toparlanırsın.
    bu halde birde işe gitmewk zorunda olmana çok üzüldüm
    kek süper olmuş,ellerine sağlık
    dua ile kal

    YanıtlaSil
  11. Bu aralar çok yaygın, tam iyileşemeden işe gitmek zorunda kötü:(inşl. çabuk atlatırsın, sen greyfurt suyuna devam et, ben de içmeye çalışıyorum ama çok zorlanıyorum, portakalla karıştırıyorum artık...sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails