İncirli ( Atom ) Kurabiye - Muhteşem


Benim şiirlerim çay kokar.
Düşlerimde sade sen.
Demlikte nefesin.
Bardakta gamzen...

Cemal Süreya

Çay deyince, yanında kurabiye olmadan olmaz ne dersiniz :)

Misafirlerimden her zaman geçer not alan bir kurabiye paylaşmak istiyorum bugün sizlerle. 


Atom kurabiye deniyor ama ben incirli kurabiye diyorum. Oldum olası böyle "iddialı" şeyleri sevmem. O nedenle ben incirli kurabiye diyorum ama içinde incir, ceviz, kayısı, elma ne ararsanız var. Haydi şimdi geçelim tarifimize:


 Malzemeler:

  • 200 gr tereyağ
  • 1+1/4 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un ( Yaklaşık 4 su bardağı kadar alıyor )
  • Açarken kullanmak için mısır nişastası ( yoksa buğday da kullanabilirsiniz )
İç malzemesi:

  • 6 adet incir ( kuru veya taze farketmez )
  • 6 adet kayısı ( kuru veya taze farketmez )
  • 1 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
  • 1 adet rendelenmiş elma ( suyunu sıkarak koyunuz )
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz ( iri dövülmüş )
Yapılışı:

  • Oda sıcaklığında beklemiş tereyağı ile unu güzelce yoğurun.
  • Diğer tüm malzemeleri de buna ekleyerek hamuru güzelce yoğurun. Üzerini örtüp beklemeye alın ve iç malzemeyi hazırlamaya başlayın.
  • İç malzemenin tamanını bir bıçak ile küçük küçük doğrayın. Eğer kurutulmuş meyve kullanıyorsanız bunları sıcak suda biraz bekletip yumuşamalarını sağlayabilirsiniz. Böylece kolayca doğranacaktır.
  • İç malzeme hazır olunca hamuru nişasta serpilmiş tezgahta bir oklava yardımıyla açın.
  • Yuvarlak açtığınız hamuru 8 eşit parçaya bölüp uç kısımlarına iç harcını koyup sarın. Veya yuvarlak yapmak isterseniz bir çay bardağı yardımıyla kesip içini koyun.
  • 180 derece fırında, hafif pembeleşene kadar pişirin. Çok fazla pişirmemeye özen gösterin, sertleşmesin.
  • Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails