Paulo Coelho'nun Son Kitabı : Aldatmak



ALDATMAK

Yazarı: Paulo Coelho
Sayfa Sayısı: 275
Tür: Roman





Aldatmak, Coelho'nun son romanı ve haftalardır çok satanlar listesinden bir türlü inmiyor. Kitabı tercih nedenlerim öncelikle bir Coelho romanı olması. Çok satanlarda olması ise beni hemen alıp okumaya kamçılayan ikini neden oldu. 

Linda, gayet güzel mesut mutlu yaşayıp giderken ( bu arada Linda gazeteci ), bir gün röportaj sırasında duyduğu bir cümle ile sarsılır ve hayatını sorguya çeker. Yaşadıkları, yaşayamadıkları.. Olmak istediği yerde olup olmadığı ile bolca gel-git yaşadıktan sonra kendisi bile nasıl olduğunu anlamadan bambaşka bir kadın halini alır. Hayattan zevk almadığını düşünmektedir ve bu nedenle farklı yollara, mutluluğu bambaşka hayatlarda aramaya başlar. Kitap, tamamen Linda'nın gel-gitlerini anlatmaktadır. Burada kitabın konusunu daha fazla anlatmak istemiyorum spoiler veririm de mazallah okurlar kızarlar bana :) Ancak kendimce bazı yorumlarda bulunacağım. 




Ben genel itibariyle kitabı beğendim. Özellikle Linda'nın kendini haklı çıkarmaya çalışma çabalarını, kendi kendine durumunu anlatışını, o psikolojik savaşının anlatılış şeklini.. Gerçekten okumaya değerdi. Ha bunun yanında, Coelho'nun bence hiç ihtiyacı yokken, işin içine abartılı cinsellik kırıntıları kattığı bölümlere hiç anlam veremedim. Sanki kendini kanıtlamaya ihtiyacı olan, bu işe yeni soyunmuş yazar havası estirdi bu durum bende. Hani reklamın iyisi kötüsü olmaz hesabı. Ama Coelho'nun buna ihtiyacı yoktu. Kadının gel-gitleri arasında, bunca abartılı olmasa idi aldatma eylemi, sanki kitap daha bir içeriğine - anlatmak istediği ana fikre uygun hareket etmiş olacaktı. 

Bunun yanında, Coelho'nun ara ara ansiklopedik bilgiler vermesi de hoşuma gitmedi benim. Bir yazar elbette ki kitabını yazmadan önce araştırma yapar, tarihteki bazı olaylardan da esinlenebilir ama bunu verirken, ansiklopedik bilgi şeklinde vermesi, nedense bana Coelho gibi usta bir yazarın bir anda acemileşmesi gibi göründü. 

Gelelim kitabın sonuna...  ( bundan sonrası - bana göre öyle olmasa da - bazılarınız için spoiler manasına gelebilir, dikkat! )

Son kısımda, kadın beni zaten çıldırttı :) Sen bu adamı hak etmiyorsun diye haykırmak üzereydim ki durumu toparladı. Toparladı dememe bakmayın, onca yazılan çizilen yaşanandan sonra, kadın bir anda sevginin gücüne inandı. Tamam, anafikir ve olayların bağlanmaya çalışıldığı nokta güzel. Ancak, her şey bir oldu bittiye getirilmiş hissi verdi bana. Yani sanıyorsunuz ki, bu son kısımdaki kadınla o en baştaki kadın aynı değil. Ya da kadının duygularına nakil yapılmış sanki. Bir anda hooop değişiveriyor...

Diyeceklerim bu kadar.. Eleştirmiş gibi görünsem de, okuyun derim bu kitabı ( İçindeki cinsel metinlere takılmayacaksanız ). O psikolojik gel-gitler, o içinden çıkmaya çalıştığı çaresizliğin anlatım tarzı, ifade biçimi çok güzeldi.

Sevgiyle kalın... 


1 yorum:

  1. kştabı ben çok merak ediyordum ama henüz okuma şansım olmadı :(

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails