Kavala Kurabiyesi



      Malzemeler:


  • 250 gr tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
      Hazırlanacak malzeme:

  • 1 bardak un ve 1 bardak hafif kırılmış badem kısık ateşte tavada unun kokusu çıkana kadar kavrulacak. Soğuyunca yukarıdaki malzemeler ile birlikte hamur hazırlanacak.

      Yapılışı:

  • İlk olarak tereyağ ve pudra şekeri, oda sıcaklığında iyice yoğurulur.
  • Sonrasında diğer malzemeleri de ekleyip güzelce yoğurun ve hamur elde edin.
  • 1 cm kalınlığında olacak şekilde hamuru ister merdane ile isterseniz elinizle yayarak açın.
  • Çay bardağı ile yarım yarım kesin ve fırın tepsisine dizin.
  • 180 derece fırında çok hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
  • Ilıkken üzerine bolca pudra şekeri serpin.
Bu tarifi bana veren sevgili Melisa arkadaşıma çook teşekkürler. Biz çok beğenerek yedik. Gerçekten de her ne kadar Melisa çakma kavala dese de bence aynısı oldu :)

Şimdiden afiyet oldun...




6 yorum:

  1. görüntüden nefisliğini anladım sanki valla yemiş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  2. Hilal abla seni esef ve şiddetle kınıyorum =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa sen yemedin mi yani, yemiş olmalısın hafızam da zayıf hatırlayamıyorum ki işte :)

      Sil
    2. gel de yaparız bir daha

      Sil
    3. Yok daa nerde yiyeceğim, burda gördüm yaptığını =) Temam inş =)

      Sil

Related Posts with Thumbnails