Bezelye Yemeği




En sevdiğim yemeklerden biri olan bezelye yemeğinin tarifini vereceğim sizlere. Eminim bir çıoğunuz biliyorsunuz yemeğin tarifini ama hem bloğumda bulunsun, bir arşiv olması bakımından, diye düşündüm, hem de en sevdiğim damak tadını sizlerle paylaşmak istedim arkadaşlar. Derin dondurucuya koyduğum bezelyelerden yaptım bu yemeği. öncelikle size tavsiye derin dondurucuya koymadan veya çıkardıktan sonra kaynar su ile 1-2 dk şoklamanız gerek bezelyeleri. Açıkçası ben bu kez şoklama yapmadım çünkü bir an önce yemeği yemek istedim ve bekleyemedim




Malzemeler:


Bezelye2 orta boy patates


1 büyük soğan


kekik


tuz


pul biber


sıvıyağ


salça


incecik doğranmış soğanı sıvıyağın içinde biraz kavurun. Ardından patatesi küp küp doğrayıp onu da kavurmaya başlayın. 3 dk kadar kavurduktan sonra salçasını koyun, bezelyeyi, baharatları, tuzu ekleyip pişmeye bırakın. patateslerin pişme süresi içinde bezelyeler de pişecektir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails