Yufka ( ŞEBİT ) Böreği



Merhabalar;

Çok çok pratik ve bir o kadar da lezzetli bir tat paylaşacağım sizlerle bugün. Evlerde özellikle Ramazan Ayı'nda sahurda yemek üzere yapılan yufkalarla yapılan bir börek.

Konya'da yufka yerine şebit de diyoruz biz. yemeğe geleden 10 dk önce su ile ıslatılır ve sofrada içine özellikle yumurta ve yeşillikler rsarılarak afiyetle yenir.

İşte bu böreği de o yufkaları ıslatarak yaptım. İçinde patates ve peynirli iç var. Kıymalı börek sevmediğimden sürekli patates ve peynir tercih ederim ben:)

Fotoğraftaki böreği fırında pişirdim. Ancak aynı böreği teflon tavada ocakta da pişirerek yapıyorum muhteşem oluyor...




3 yorum:

  1. Orucumuz sünecek :) Bunu ne ara yapmıştın hiç hatırlamıyorum. Yoksa benden gizli gizli yapıp yiyor musun? :D

    YanıtlaSil
  2. hehehe
    oldu biraz yapalı :)

    YanıtlaSil
  3. merhabalar, yeni kesfettim sizi :) ellrinize saglik. Bu sebit boreginin tarifini goremedim, verebilir misiniz lutfen? Iyi gunler, hayirli ramaznlar !

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails